تاریخ انتشار: 09 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 11 دقیقه

01 مقدمه 11

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌ها در دنیای فناوری به حساب می‌آید که نام آن بیشتر با نرم‌افزارهای قدرتمند مانند ویندوز و آفیس گره خورده است. اما فعالیت‌های این کمپانی به طراحی و عرضه نرم‌افزار محدود نشده و در زمینه تولید محصولات سخت‌افزاری مانند لپ تاپ نیز فعالیت چشمگیری دارد. لپ تاپ‌ مایکروسافت که با نام تجاری سرفیس شناخته می‌شوند یکی از محصولات قدرتمند در این حوزه به حساب می‌آیند که به دلیل نوع طراحی و کارایی از طرفداران زیادی برخوردار هستند. اگر شما هم جزو علاقمندان به این محصولات هستید آگاهی از مزایا و معایب لپ تاپ ‌های مایکروسافت پیش از اقدام به خرید هر یک از مدل‌های آن ضرورت دارد.

آیا لپ تاپ‌های مایکروسافت ارزش خرید دارند؟

02 آیا لپ تاپ های مایکروسافت ارزش خرید دارند؟

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت لپ تاپ‌ها در بین کاربران شده است، قابلیت پرتابل بودن آن است به طوری که کاربران می‌توانند آن را در مکان‌های مختلف به منظور انجام امور به همراه داشته باشند. سیستم عامل ویندوز محصولی از شرکت مایکروسافت است که بر روی بیش از 90 درصد سیستم‌های کامپیوتری در جهان اجرا می‌شود و به همین دلیل لپ تاپ‌های ویندوزی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل مایکروسافت با توجه به استقبال بالای کاربران و بررسی اطلاعات رفتاری آن‌ها و اجرای فرایندهای تحلیلی دقیق به این نتیجه رسید که قابلیت‌های موجود در لپ تاپ نمی‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران بوده و به همین دلیل محصولی را طراحی کرد که قابلیت حمل راحت‌تر داشته و از امکانات و قابلیت‌های بیشتری نیز برخوردار باشد.

برای درک این موضوع که لپ تاپ‌های سرفیس ارزش خرید دارند بررسی مزایا و معایب لپ تاپ های مایکروسافت و آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع کاربران با بررسی این موارد و شناخت نیاز خود می‌توانند تعیین کنند که آیا سرفیس مایکروسافت گزینه مناسبی برای خرید هست یا خیر. به همین منظور در ادامه با مزایای لپ تاپ های مایکروسافت آشنا شده و در انتها نیز معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایای لپ تاپ های مایکروسافت

03 مزایای لپ تاپ های مایکروسافت

لپ تاپ‌های مایکروسافت که با نام سرفیس شناخته می‌شوند یکی از بهترین محصولات در این حوزه هستند که امکانات و قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. قابلیت حمل آسان این محصولات باعث شده که کاربران در هر شرایط و موقعیت مکانی بتوانند با کمترین محدودیت به انجام کارها و پروژه‌های خود با استفاده از لپ تاپ بپردازند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده محصولات سرفیس از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار باشند، می‌توان به برنامه‌های مختلف سرگرمی اشاره کرد. استفاده از برنامه‌های سرگرمی با توجه به امکانات بی‌نظیری که در این محصولات وجود دارد تجربه لذت‌بخشی محسوب می‌شود.

به هر حال یکی از مزایای لپ تاپ های مایکروسافت این است که با توجه به ویژگی‌های فنی و امکانات، برای انجام هر کاری مناسب بوده و به خوبی کاربران را همراهی می‌کنند. از این رو در ادامه با مزایای این لپ تاپ‌ها آشنا شده و مهم‌ترین نقاط قوت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیفیت طراحی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بررسی مزایای لپ تاپ‌ های مایکروسافت باید مورد توجه قرار بگیرد، طراحی این محصولات است. لپ تاپ‌های سرفیس از نظر طراحی بسیار جذاب و شیک هستند. این مزیت در مدل‌های جدید بیشتر به چشم می‌خورد زیرا مایکروسافت در طراحی بدنه دستگاه از ترکیب آلومینیوم، منیزیم و پلاستیک استفاده کرده است. وجود منیزیم در ساخت بدنه و شاسی دستگاه باعث می‌شود که مشکلات سیگنال‌های مزاحم در این لپ تاپ‌ها وجود نداشته باشد. استفاده از این ترکیب برای ساخت بدنه هم ظاهری جذاب و شیک به آن بخشیده و هم باعث شده که این محصولات از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند.

طراحی راحت کیبورد

نوع طراحی و راحتی کیبورد یکی دیگر از مزایای لپ تاپ‌ های مایکروسافت به حساب می‌آید که در مدل‌های جدید بیشتر مشهود است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد در محصولات سرفیس، بهره‌مندی از نور پس زمینه است که باعث می‌شود امکان کار کردن با لپ تاپ در محیط‌های با نور کم به راحتی انجام شود. در خصوص ترک پد در محصولات سرفیس باید به این نکته اشاره کرد که همچنان از درایورهای Microsoft Precision در آن استفاده شده و از عملکرد عالی و سطح بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌هایی که در محصولات و مدل‌های جدید سرفیس وجود دارد ، استفاده از کاور با پارچه آلکانترا (Alcantara) است که حس خاص و فوق‌العاده‌ای را به کاربران منتقل می‌کند.

کیفیت صفحه نمایش

05 کیفیت صفحه نمایش

یکی از مهم‌ترین مزایای لپ تاپ‌ های مایکروسافت که باعث برتری آن‌ها نسبت به رقبا شده، کیفیت صفحه نمایش است. مایکروسافت در طراحی و ساخت لپ تاپ‌های سرفیس از پنل LCD برای صفحه نمایش استفاده می‌کند که از کیفیت بالایی برخوردار است. تماشای تصاویر و فیلم در این صفحه نمایش از لذت زیادی برخوردار است زیرا مایکروسافت از سیستم sRGB در ایین نمایشگرها استفاده کرد که رنگ‌ها در تصاویر را به صورت کاملا دقیق و بی‌نقص ارائه می‌دهند. استفاده از این سیستم توسط مایکروسافت باعث شده که کنتراست، تنظیم رنگ‌ها و وضح در صفحه نمایش به میزان قابل توجهی ارتقاء پیدا کند. استفاده از صفحه ضد تابش و مات در صفحه نمایش سرفیس یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به نمایش با کیفیت تصاویر و جلوگیری از بروز خستگی در چشم کاربران کمک می‌کند.

کیفیت بالای کاربری

08 کیفیت بالای کاربری

با توجه به تولید لپ تاپ‌های سرفیس توسط کمپانی مایکروسافت می‌توان بالاترین میزان توسعه یافتگی و تطبیق‌پذیری را در این محصولات با سیستم عامل ویندوز و مجموعه‌های نرم‌افزاری مانند آفیس (Microsoft Office) مشاهده کرد. در واقع یکی از مزایای لپ تاپ‌ های مایکروسافت این است که کاربران می‌توانند عملکرد بهتری از نرم‌افزارهای مایکروسافت در این محصولات مشاهده کنند که مهم‌ترین دلیل آن یکپارچه بودن طراحی محصول با نرم‌افزار مورد استفاده است.

یکی دیگر از نقاط قوت لپ تاپ‌ های مایکروسافت سرفیس که باید مورد اشاره قرار بگیرد، طیف گسترده‌ایی از برنامه‌های کاربردی تأیید شده است که به صورت پیش فرض بر روی سیستم وجود دارد. به همین دلیل کاربران پس از خرید برای راه‌اندازی سیستم نیاز به دانلود برنامه‌های زیادی ندارند. همین امر باعث می‌شود که احتمال آسیب‌پذیری سیستم در اثر دانلود و اجرای برنامه‌های خارجی به کمترین میزان برسد. از طرفی این برنامه‌ها با توجه به یکپارچه بودن سیستم و هماهنگی از عملکرد به مراتب بهتری برخوردار هستند.

امنیت بالا

07 امنیت بالا

استفاده از یک فناوری کاربردی و فوق‌العاده به نام Windows Hello در لپ تاپ‌ های مایکروسافت باعث شده که این محصولات از نظر امنیت در سطح بالایی قرار داشته باشند. این فناوری یک راهکار بسیار امن محسوب می‌شود که با استفاده از آن کاربران می‌توانند بر اساس تشخیص چهره یا اثر انگشت، خود را به عنوان فردی که مالکیت دستگاه را بر عهده دارند، معرفی کنند. همین امر باعث افزایش سطح امنیت محصول شده و نیاز به در نظر گرفتن انواع رمز و پین کد و غیره را از بین می‌برد.

ویژگی دو در یک

08 ویژگی دو در یک

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بحث بررسی مزایای لپ تاپ‌ های مایکروسافت باید مورد اشاره قرار بگیرد، ویژگی دو در یک آن‌ها است. در واقع سرفیس‌های مایکروسافت به شکلی طراحی شده‌اند که در مواقع لزوم می‌توان از آن‌ها به عنوان یک تبلت استفاده کرد. در واقع کاربران می‌توانند با پرداخت یک هزینه، همزمان صاحب یک تبلت و یک لپ تاپ قدرتمند شوند و نیازی به خرید دو دستگاه مجزا نداشته باشند. با اینکه این محصولات در مقایسه با سایر مدل‌های لپ تاپ از قیمت بالاتری برخوردار هستند و این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت در نظر گرفت اما اگر هزینه پرداختی برای خرید را قیمت دو دستگاه، یعنی تبلت و لپ تاپ در نظر بگیرید می‌توان آن را به عنوان یک مزیت در نظر گرفت.

معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت

09 معایب لپ تاپ های مایکروسافت

با اینکه لپ تاپ‌ های مایکروسافت از محصولات قدرتمند و کاربردی موجود در بازار بوده و از مزایا و قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند اما برخی معایب در مورد این دستگاه‌ها نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار دارد. آشنایی با معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت باعث می‌شود که کاربران بتوانند با دید بهتری نسبت به این محصول و با در نظر گرفتن نیازهای خود در مورد خرید آن تصمیم‌گیری کنند. از مهم‌ترین معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت سرفیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات سرفیس برایی عملکرد بهتر دارای یک سری ابزارها و اتصالات هستند که کاربران با استفاده از آن‌ها تجربه کاربری بهتری بدست خواهند آورد. اما یکی از معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت این است که این تجهیزات مانند قلم هوشمند، کیبورد و غیره به همراه محصول در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد و برای در اختیار داشتن این تجهیزات باید هزینه جداگانه پرداخت شود. همین امر باعث می‌شود که بسیاری از کاربران با توجه به قیمت بالای محصول و هزینه‌ای که برای خرید این لوازم باید پرداخت کنند، از خرید لپ تاپ‌ های مایکروسافت منصرف شوند.
  • یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت در نظر گرفت، عدم تنوع در رنگ محصولات است. این لپ تاپ‌ها معمولا در بازار در دو رنگ سیاه و سفید در دسترس هستند و تنوع زیادی از این نظر ندارند.
  • یکی دیگر از معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت گرم شدن بیش از حد بدنه آن‌ها در زمان پردازش‌های سنگین است.
  • به عنوان آخرین مورد از معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت می‌توان به عدم وجود مراکز معتبر ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات اشاره کرد که در زمان بروز مشکل و خرابی، مشکلات زیادی برای کاربران به وجود می‌آورد.

مزایا و معایب لپ تاپ های مایکروسافت در یک نگاه

پس از بررسی اجمالی مزایای لپ تاپ های مایکروسافت و در ادامه بررسی معایب آن‌ها، در جدول زیر مزایا و معایب این لپ تاپ‌ها را به صورت خلاصه مرور کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایامعایب
طراحی جذاب و با کیفیتپرداخت هزینه اضافی برای خرید قلم، کیبورد و غیره
طراحی راحت کیبوردقیمت بالا در مقایسه با محصولات مشابه از سایر برندها
کیفیت بالای صفحه نمایشعدم تنوع در طراحی و رنگ
تجربه کاربری عالی به دلیل تطبیق‌پذیری بالای نرم‌افزار و سخت‌افزارگرم شدن بیش از حد بدنه در پردازش‌های سنگین
امنیت بالاعدم وجود مراکز معتبر خدمات پس از فروش
ویژگی دو در یک (قابلیت استفاده به عنوان تبلت و لپ تاپ)

 

جمع‌بندی

سرفیس نام تجاری لپ تاپ‌هایی است که توسط کمپانی بزرگ مایکروسافت طراحی و به بازار عرضه می‌شود. طراحی جذاب و کاربرپسند و همچنین برخورداری از امکانات و قابلیت‌های متنوع باعث شده که این محصولات در دسته لپ تاپ‌های محبوب بین کاربران قرار بگیرند. مایکروسافت در مقطعی در بازار از برند اپل پیشرفت بیشتری داشته که در بلاگ پیشی گرفتن ارزش بازار مایکروسافت از اپل! بیشتر راجع به آن توضیح داده ایم. لپ تاپ‌های سرفیس در دسته محصولات رده بالا و گران قیمت در بازار قرار می‌گیرند که به همین دلیل آگاهی نسبت به مزایا و معایب لپ تاپ‌ های مایکروسافت باعث می‌شود که افراد بتوانند با در نظر گرفتن نیاز خود نسبت به خرید این محصولات از پلازا دیجیتال با قیمت مناسب و اطمینان از اصالت کالا اقدام نمایند.

10 جمع بندی

سوالات متداول

سرفیس چیست؟

سرفیس نام تجاری لپ تاپ‌های تولید شده توسط شرکت مایکروسافت است که از قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته و قدرتمند برخوردار بوده و در دسته محصولات رده بالای بازار قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین ویژگی لپ تاپ مایکروسافت چیست؟

دو در یک بودن را می‌توان مهم‌ترین ویژگی این محصولات دانست؛ یعنی کاربران با خرید این محصول به صورت همزمان یک تبلت و یک لپ تاپ در اختیار خواهند داشت.

لپ تاپ‌ های مایکروسافت را از کجا بخریم؟

یکی از بهترین مراکز خرید لپ تاپ‌ های مایکروسافت در ایران پلازا دیجیتال است که می‌توان محصولات این برند را با بهترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا خریداری کرد.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *