تاریخ انتشار: 30 دی 1402 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در دنیای پویای فناوری، ارزش بازار شرکت‌ها به سرعت در حال تغییر است. برای اولین‌بار در بیش از دو سال اخیر، شرکت مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل، در پایان روز معاملاتی جمعه، به عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان شناخته شد. این تغییر در موقعیت بازاری نشان‌دهنده افت ارزش بازار سازنده آیفون در دوره‌ی اخیر است.

 زمینه‌ای درباره ارزش بازار مایکروسافت

در ماه‌های اخیر، مایکروسافت که یه کمپانی بزرگ در حوزه ساخت و طراحی نرم‌افزارهای مختلف و لوازم دیجیتال مانند لپ‌تاپ مایکروسافت است، تجربه افزایش قابل توجهی را در ارزش بازار خود داشته است. این افزایش می‌تواند به عوامل مختلفی ارتباط داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ارزش بازار مایکروسافت

ارزش بازار مایکروسافت

به گزارش بلومبرگ، در جلسه معاملات روز جمعه، مایکروسافت با افزایش 1 درصدی، قیمت سهام خود را به 388.47 دلار ارتقا داد و با ارزش بازاری به اندازه 2.89 تریلیون دلار، بازار را به طور کامل در دست گرفت. در مقابل، اپل با رشد 0.2 درصدی، ارزش بازار خود را به مقدار 2.87 تریلیون دلار افزایش داد. به دنبال این افزایش، برای اولین بار از ماه نوامبر سال 2021، مایکروسافت توانست یک جلسه معاملاتی را به پایان برساند که ارزش کلی بازار آن، بیشتر از اپل بود.

مقایسه ارزش بازار مایکروسافت با ارزش بازار اپل

در مقابل، ارزش بازار شرکت سازنده گوشی موبایل آیفون و لپ‌تاپ مک‌بوک، یعنی اپل، در چند وقت اخیر کاهش یافته است. این موضوع باعث مقایسه جالب بین دو شرکت مایکروسافت و اپل می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

با توجه به نگاه نسبتاً منفی بازار وال استریت به اپل، احتمالاً مایکروسافت توانایی حفظ برتری خود را نسبت به Apple خواهد داشت. پیش‌بینی قیمت میانگین در 12 ماه آینده برای شرکت MICROSOFT با رشد 12 درصدی تخمین زده شده است که کمی بیشتر از رشد احتمالی اپل است. با این رشد، ارزش بازار سازنده ویندوز از 3 تریلیون دلار، فراتر خواهد رفت.

ارزش بازار مایکروسافت

موقعیت مایکروسافت در صنعت فناوری

مایکروسافت با نقش برجسته‌ای که در صنعت فناوری دارد، به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها شناخته می‌شود. محصولات و خدمات کلیدی مایکروسافت در این موفقیت نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

دیوید کاتز، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت Matrix Asset Advisors اظهار می‌کند: «زمانی که این دو شرکت را با یکدیگر مقایسه می‌کنید، رشدی که اپل نشان داده است به اندازه‌ای ویژه به حساب نمی‌آید. اما مایکروسافت در نمایش رشد درآمدهای خود عملکرد بهتری داشته است. علاوه بر این، مایکروسافت با داشتن یک نقشه راه روشن‌تر در حوزه هوش مصنوعی، به خوبی نشان داده است که چگونه این فناوری می‌تواند به تسریع رشد آن‌ها کمک نموده و اهداف درازمدت خود را به نحو قانع‌کننده‌ای ارائه دهد.»

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *