تاریخ انتشار: 29 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

01 مقدمه 14

امروزه کمپانی‌های مطرح در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند، در طراحی محصولات خود به دوربین و کیفیت آن بیش از گذشته اهمیت می‌دهند؛ همین امر باعث شده که بر روی انواع گوشی موبایل دوربین‌های با کیفیتی وجود داشته باشد که کاربران را از خرید دوربین‌های دیجیتال بی‌نیاز کند. با تمام این موارد این امکان وجود دارد که عکس‌های ثبت شده با گوشی موبایل به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف، کیفیت دلخواه را نداشته باشد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان عکاسی حرفه‌ای با گوشی موبایل انجام داده و عکس‌هایی با بالاترین کیفیت را ثبت و ضبط کرد. در این مقاله از پلازا دیجیتال قصد داریم با بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید آشنا شویم.


 

بهترین اپلیکیشن عکاسی در اندروید کدام است؟

02 بهترین اپلیکیشن عکاسی در اندروید کدام است؟

سیستم عامل اندروید به دلیل متن باز بودن و سایر ویژگی‌هایی که دارد شرایطی را فراهم می‌کند که توسعه‌دهندگان آزادی عمل بیشتری در طراحی اپلیکیشن‌های مختلف داشته باشند. برای این سیستم عامل گوشی‌های هوشمند برنامه و اپلیکیشن‌های متنوعی در زمینه عکاسی طراحی شده است که انتخاب بهترین گزینه را به کار دشواری تبدیل می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند امکانات و قابلیت‌های جانبی مختلفی را در اختیار کاربر برای عکاسی کردن قرار دهند تا آن‌ها بتوانند عکس‌هایی با کیفیت بالا را ثبت کنند. در ادامه با برخی از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

اپلیکیشن Camera FV-5 Lite

03 Camera FV 5 Lite

یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی در گوشی‌های اندرویدی، Camera FV-5 Lite به حساب می‌آید که به دلیل برخورداری از امکانات و قابلیت‌های مختلف، از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند عکاسی با یک دوربین حرفه‌ای را بر روی گوشی خود تجربه کنند. از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کنترل ISO و تعادل سفیدی (White Balance)
  • امکان تنظیم حالت اندازه‌گیری نور و حالت فوکوس به صورت دستی
  • امکان تنظیم شاتر به صورت دستی
  • امکان ذخیره عکس‌ها در فرمت PNG بدون افت کیفیت
  • پشتیبانی از متا دیتاهای XMP و EXIF

 

اپلیکیشن Open Camera

04 اپلیکیشن Open Camera

اپلیکیشن Open Camera یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که در گوشی‌های اندرویدی می‌توان برای عکاسی حرفه‌ای مورد استفاده قرار داد. در خصوص این برنامه باید گفت که همه قابلیت‌ها و امکانات برنامه Camer FV-5 Lite را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنظیم میزان ISO و میزان نوردهی در عکس‌ها، تنظیم رنگ سفید موجود در عکس‌ها، امکان ثبت عکس از طریق فرمان صوتی، قابلیت تنظیم تایمر برای ثبت عکس و ثبت واترمارک تاریخ، زمان و مکان بر روی عکس از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این برنامه به حساب می‌آید. به طور کلی این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در سال 2024 به شمار می‌رود.

 

اپلیکیشن HedgeCam2

05 اپلیکیشن HedgeCam2

 

اپلیکیشن HedgeCam2 را می‌توان نسخه بهبود پیدا کرده برنامه Open Camera دانست که در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید قرار گرفته است. در واقع این اپلیکیشن همه امکانات و قابلیت‌های برنامه Open Camera به همراه چند قابلیت اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان انجام تنظیمات به صورت دستی
  • قابلیت عکاسی به صورت ‌HDR
  • قابلیت عکاسی DRO
  • قابلیت تشخیص چهره در عکاسی
  • تنظیم صدای شاتر

 

اپلیکیشن ProShot

06 اپلیکیشن ProShot

برنامه ProShot را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی برای گوشی‌های اندروید دانست که کاربران به منظور استفاده از تمام قابلیت‌های آن باید هزینه پرداخت کنند. البته که این برنامه قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار قرار می‌دهد که ارزش هزینه کردن دارند. از مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های این برنامه اندرویدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تنظیم ISO دوربین به صورت دستی
  • امکان تنظیم دستی سرعت شاتر و White Balance
  • امکان ذخیره کردن عکس‌ها با فرمت RAW
  • امکان تنظیم رزولوشن و تغییر مد عکس
  • امکان کاهش دادن نویز در عکس‌های ثبت شده
  • امکان افزایش کیفیت عکس‌های JPEG

 

اپلیکیشن Manual Camera

07 اپلیکیشن Manual Camera

از دیگر برنامه‌های عکاسی در گوشی‌های اندرویدی، Manual Camera است که قابلیت‌ها و امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همانطور که از نام این برنامه می‌توان متوجه شد به منظور عکاسی با استفاده از تنظیمات دوربین به صورت دستی طراحی شده است. در واقع با استفاده از این برنامه قابلیت‌هایی مانند تغییر سرعت شاتر، تنظیم ISO دوربین، تنظیم White Balance، میزان نوردهی، حالت فوکوس و غیره در دسترس قرار می‌گیرد. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان تنظیم صداها،‌ گریدها،‌ تنظیم تایمر و ذخیره‌سازی عکس‌ها با فرمت RAW اشاره کرد.

 

اپلیکیشن Camera MX

08 اپلیکیشن Camera MX

به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید می‌توان به برنامه Camre MX اشاره کرد. این برنامه قابلیت‌های مختلفی در زمینه عکاسی با گوشی موبایل را در اختیار کاربران قرار داده و یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه به حساب می‌آید. امکان کنترل رزولوشن یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه به حساب می‌آید که کیفیت عکس‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. ثبت فیلم و عکس‌های متحرک و دسترسی به مجموعه‌ای از افکت‌ها، فیلترها، گیف‌ها،‌ فریم‌ها و غیره از دیگر قابلیت‌های این برنامه محسوب می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب ایین برنامه Shoot the Past نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد که بتواند بهترین لحظه برای ثبت عکس را تنظیم کند. این برنامه با تمام قابلیت‌های جذاب خود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

 

اپلیکیشن A Better Camera

09 اپلیکیشن A Better Camera

A Better Camera به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید به حساب می‌آید که از جمله قابلیت‌ها و امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت عکاسی در شب
  • قابلیت عکاسی به صورت پانوراما
  • عکاسی به صورت HD
  • عکاسی چند عکسی
  • مشخص کردن بهترین عکس ثبت شده به صورت خودکار با کمک فناوری Best Shot

 

اپلیکیشن Pixtica

10 اپلیکیشن

برنامه Pixtica که در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید قرار گرفته جزو برنامه‌هایی است که ویرایش عکس پس از ثبت آن را انجام می‌دهد. در واقع این برنامه می‌تواند با انجام پردازش‌های مختلف کیفیت و زیبایی عکس‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه می‌توان به قابلیت ذخیره‌سازی عکس با فرمت RAW، برخورداری از حالت Slow Motion، امکان ضبط تصاویر به صورت GIF، امکان تنظیم Exposure، امکان دسترسی به فیلترهای زنده، امکان انجام تنظیمات به صورت دستی و غیره اشاره کرد.

 

اپلیکیشن Snap Camera HDR

11 اپلیکیشن Snap Camera HDR

برنامه Span Camera HDR به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید هم امکانات پیشرفته در زمینه عکاسی و هم قابلیت‌های مختلف برای شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند. در صورت استفاده از این برنامه می‌توان ویدئو با کیفیت 4K ضبط کرده و تصاویر مختلف را با فرمت RAW ذخیره کرد. دسترسی به افکت‌های مختلف، فریم‌های متنوع، قابلیت عکاسی به صورت HDR و امکان تغییر انداره فایل از دیگر امکانات و قابلیت‌های این برنامه به حساب می‌آید.

 

بهترین اپلیکیشن افزایش کیفیت دوربین اندروید کدام است؟

12 اپلیکیشن Enhance it – Fix your Photos

اپلیکیشن Enhance it – Fix your Photos یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی رایگان به حساب می‌آید که این امکان را فراهم می‌کند تا عکس‌های ثبت شده در شرایط نامطلوب مانند نور کم یا زیاد، لرزش دوربین و شرایطی از این قبیل را به این دلیل که کیفیت پایینی دارند پردازش و اصلاح کرد. پس از اینکه برنامه به اصلاح کیفیت عکس پرداخته و یک عکس با کیفیت و با جزئیات بالا ارائه داد، کلیه اطلاعات عکس را از سرور خود پاک کرده تا کمترین نگرانی بابت حریم خصوصی از سوی کاربران وجود نداشته باشد.

 

بهترین اپلیکیشن عکاسی در شب برای اندروید کدام است؟

13 بهترین اپلیکیشن عکاسی در شب برای اندروید کدام است؟

در بسیاری از موارد کاربران گوشی‌های اندرویدی در شرایطی قرار گرفته‌اند که نیاز به عکاسی در محیط‌های با نور کم یا هنگام شب داشته‌اند و زمانی که اقدام به ثبت عکس با گوشی خود کرده‌اند، با یک عکس کم کیفیت مواجه شده‌اند. خوشبختانه برای عکاسی در این شرایط نیز اپلیکیشن‌هایی طراحی شده که در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید قرار می‌گیرند و می‌توانند عکس‌هایی با کیفیت بالا و پر از جزئیات در این شرایط ثبت کنند:

  • اپلیکیشن Night Mode Camera v3: این برنامه هم از دوربین اصلی و هم از دوربین سلفی گوشی پشتیبانی کرده و امکان ثبت عکس در محیط‌های کم نور و شب را با 20 برابر روشنایی بیشتر فراهم می‌کند.
  • اپلیکیشن Night Camera+ v24: این برنامه برای عکاسی در هنگام شب و محیط‌های کم نور طراحی شده و 11 حالت عکاسی در این شرایط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند کنترل کامل بر روی دوربین گوشی و تنظیمات مربوط به آن داشته باشند و عکس‌هایی با کمترین میزان نویز و بالاترین کیفیت را ثبت کنند.

جمع‌بندی

امروزه اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند به واسطه مجهز شدن آن‌ها به دوربین‌های با کیفیت، از آن برای ثبت تصاویر و لحظه‌های خود استفاده می‌کنند. همین امر باعث شده که دوربین یکی از بخش‌های مهم در گوشی‌ها به حساب آمده و کمپانی‌های سازنده نیز توجه زیادی بر روی کیفیت آن داشته باشند. با همه این موارد در برخی شرایط کاربران نیاز دارند که کنترل بیشتری بر روی تنظیمات مختلف دوربین در هنگام عکاسی به منظور ثبت عکس‌های با کیفیت داشته باشند. در این شرایط بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید که در پلازا دیجیتال به معرفی آن‌ها پرداخته شد، بهترین گزینه به حساب می‌آیند؛ زیرا با در اختیار قرار دادن قابلیت‌ها و امکانات مختلف، شرایط مناسب برای ثبت عکس‌های با کیفیت را فراهم می‌کنند. البته اگر گوشی شما آیفون است، مقاله بهترین اپلیکیشن های عکاسی در آیفون را ازدست ندهید.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن عکاسی رایگان اندروید کدام است؟

برنامه Camre MX یکی از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در اندروید است که با قابلیت‌ها و امکانات متنوع به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

بهترین اپلیکیشن عکاسی پولی اندروید کدام است؟

اپلیکیشن ProShot را می‌توان کامل‌ترین اپلیکیشن در زمینه عکاسی اندروید دانست که کاربران برای دسترسی به تمام قابلیت‌های آن باید هزینه پرداخت نمایند.

بهترین اپلیکیشن عکاسی در شب اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های Night Mode Camera v3 و Night Camera+ v2.24 بهترین برنامه‌هایی هستند که در گوشی‌های اندرویدی به منظور ثبت تصاویر در شرایط نور کم و شب می‌توان مورد استفاده قرار داد.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *