تاریخ انتشار: 22 مهر 1403 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شما دقیقاً نمی‌دانید بهترین لحظات بازی در چه زمانی اتفاق میفتند. ممکن است در یک بازی اول شخص تیراندازی مانند کال آف دیوتی (Call of Duty) از یک مرحله سخت گذر کنید یا در گاد آف وار (God of War) یکی از دشمنان سرسخت خود را از پا در بیاورید. همه این کارهای مهارت بالای شما را نشان می‌دهند و دوست دارید بارها و بارها آنها را مرور کنید. پس برای اینکه بتوانید این لحظات تاریخی را از دست ندهید و برای همیشه ثبت کنید، توصیه می‌کنیم یک برنامه ثبت فیلم از محیط گیم را در نظر بگیرید. در این مقاله از وبسایت «پلازا دیجیتال» به 4 برنامه کاربردی برای ضبط فیلم از محیط بازی اشاره می‌کنیم.

1- برنامه ضبط فیلم و عکس Outplayed

1- برنامه ضبط فیلم و عکس Outplayed

برنامه Outplayed به دلیل راحتی در استفاده و تنظیمات مختلف بهترین برنامه کاربردی برای ضبط فیلم از محیط بازی است. این برنامه یکی از معدود نرم افزارهایی است که می‌تواند به طور خودکار از گیم پلی فیلم گرفته و آن را ثبت کند. این نرم افزار از بازی‌های زیادی از جمله MOBA (استراتژی) تا FPS (تیراندازی اول شخص) و حتی بازی‌های تک نفره پشتیبانی می‌کند. با این حال، ضبط خودکار فقط برای برخی از محبوب‌ترین بازی‌ها در دسترس است.

برنامه Outplayed به شما می‌گوید که آیا می‌خواهید همه چیز را ضبط کنید یا به صورت دستی عکس بگیرید. این اعلان می‌تواند آزاردهنده باشد، اما می‌توانید آن را در تنظیمات تغییر دهید. همچنین این نرم افزار حذف خودکار نیز دارد که قدیمی‌ترین ویدئوهای ضبط شده را فراتر از حدی که شما تعیین کرده‌اید حذف می‌کند. به علاوه می‌توانید ویدئوهای ضبط شده را به صورت حرکت آهسته (اسلوموشن) ببینید و روی جدول زمانی زوم کنید تا دقیقاً قسمت‌های خاصی از بازی را بررسی کنید. درنتیجه، این برنامه به شما امکانات زیادی می‌دهد.

2- برنامه OBS Studio Replay Buffer

2- برنامه OBS Studio Replay Buffer

برنامه OBS Studio یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای پخش است، اما علاوه بر پخش می‌تواند از لحظات ماندگاری در بازی شما نیز عکس و فیلم تهیه کند. مهمترین ویژگی این نرم افزار، بافر پخش مجدد (Replay Buffer) است. این گزینه به شما امکان می‌دهد با فشار دادن یک دکمه، آخرین ثانیه‌های بازی خود را ذخیره کنید.

برای فعال کردن این بخش باید به بخش «Settings > Output» بروید و سپس حالت «Advanced» را فعال کنید. سپس برگه‌ای را مشاهده می‌کنید. برای فعال کردن این ویژگی روی کادر تأیید کلیک کنید و در صفحه اصلی OBS، دکمه جدیدی ظاهر می‌شود که نشان دهنده Start Replay Buffer است. با این کار یک بافر حافظه ایجاد می‌شود و آخرین ثانیه‌های بازی خود را ضبط می‌کنید.

برنامه برای ضبط فیلم از محیط بازی

استفاده از نرم افزار OBS برای گرفتن هایلایت یک ویژگی عالی دیگر خواهد بود. یک ایده کاربردی این است که دوربین را به سمت دست یا صورت خود بگیرید تا حرکات یا واکنش خود را در لحظات ماندگار بازی ضبط کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را با رزولوشن‌های مختلف، افکت‌های تصویری و سایر موارد ادیت کنید تا از محتوا مورد نظر مطابق با نیازهای خود خروجی بگیرید.

3- برنامه Nvidia Instant Replay

3- برنامه Nvidia Instant Replay

با وجود اینکه نرم افزار Nvidia Instant Replay به طور انحصاری برای GPU Nvidia در نظر گرفته شده، اما از بهترین برنامه کاربردی برای ضبط فیلم از محیط بازی محسوب می‌شود. انویدیا در حال تسلط بر بازار بازی است، بنابراین شانس داشتن گرافیک سازگار با Instant Replay زیاد است. این برنامه قابلیت هایلایت خودکار دارد، اما به دلیل نحوه مدیریت Nvidia، پشتیبانی بسیار محدود است.

بهترین کاری که می‌توانید برای گرفتن هایلایت روی آن تکیه کنید این است که آن را به صورت دستی با Instant Replay انجام دهید. اگر هایلایت را روی کلیدی با دسترسی آسان تنظیم کنید، می‌توانید به سرعت تا 20 دقیقه از بازی را ضبط کنید. شما می‌توانید به راحتی نرخ بیت، نرخ فریم و وضوح تصویر را در نرم افزار تغییر دهید. پس می‌توانید فیلم‌های گرفته شده را با مشخصات مورد نظر خود ادیت کنید.

4- برنامه Xbox Game Bar

4- برنامه Xbox Game Bar

برنامه Xbox Game Bar نرم افزاری است که به احتمال زیاد قبلاً روی کامپیوتر شخصی خود داشته‌اید، زیرا از قبل روی ویندوز نصب شده و به طور پیش فرض روشن است. حتی ممکن است به طور تصادفی آن را باز کرده باشید. با فشار دادن Win + G روی کیبورد، صفحه کلید ظاهر می‌شود، اما اگر باز نشد، باید با رفتن به Settings > Gaming > Game Bar بروید تا آن را روشن کنید. برای گرفتن 30 ثانیه آخر، کلیدهایWin + Alt + G   را فشار دهید.

ما معمولاً هر دو نرم افزار Outplayed و Instant Replay را به طور همزمان روشن می‌کنیم، اما گاهی اوقات Instant Replay با سایر برنامه‌ها تداخل دارد و به طور تصادفی خاموش می‌شود. خوشبختانه نرم افزار Xbox Game Bar همیشه فعال است و به شما امکان می‌دهد بدون قطع شدن از لحظات ماندگاری بازی خود فیلم ثبت کنید این برنامه نسبت به سه نرم افزار قبل ویژگی‌های خاص ندارد، اما همچنان یک برنامه کاربردی برای ضبط فیلم از محیط بازی است.

نرم افزار ضبط فیلم از محیط بازی چیست؟

کلام آخر

4 برنامه کاربردی برای ضبط فیلم از محیط بازی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید لحظات ماندگار را ضبط کنید. هر یک از این نرم افزارهای ویژگی‌های پایه برای ضبط ویدئوها را فراهم می‌کنند، اما برخی از آنها ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند. پس مطمئن شوید که نرم افزاری انتخابی شما می‌تواند نیازهایتان را به خوبی پوشش دهد.

 

 

سوالات متداول

نرم افزار ضبط فیلم از محیط بازی چیست؟

این نرم افزار به طور خاص برای ضبط عکس و فیلم در حین بازی توسعه داده شده است و ویژگی‌های متعدد مانند تنظیم رزولوشن، افکت‌ها و غیره را دارد.

بهترین برای ضبط فیلم از محیط بازی چیست؟

از برنامه‌های شناخته شده می‌توان Outplayed، OBS Studio Replay Buffer، Nvidia Instant Replay و Xbox Game Bar اشاره کرد.

 

کیوان کاری

کیوان کاری

به معنای واقعی کلمه نمی‌توان گفت آدم تو چه سنی به چی علاقه داره، اما رسیدن به به چیز دلخواه یا شانس یا تقدیر؛ هر کدوم از ماها در مسیری میفتیم که یا بهش علاقه داریم یا از سر اجبار انجامش میدیم، ولی برای من تولید محتوا هم علاقس و هم اجباره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *