تاریخ انتشار: 18 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 4 به نظر می‌رسد، مدل SD 8s Gen 2 یا Gen 3 Lite باشد. سازنده Snapdragon 8 Gen 4 اخیرا با امتیاز بالای 3 میلیون در AnTuTu ظاهر شد. این تراشه احتمالاً امسال در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر به صورت رسمی معرفی خواهد شد، اما قبل از آن، کوالکام ممکن است یک تراشه جدید در سری Snapdragon 8 Gen 4 معرفی کند که به نام SM8635 شناخته می‌شود.

تراشه Snapdragon 8 Gen 4

این اطلاعات از منبع معتبر Digital Chat Station به دست آمده است که گفته است SM8635 با استفاده از فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته شده و یک هسته Cortex-X4 با سرعت 2.9 گیگاهرتز دارد که وظایف گرافیکی سنگین را با استفاده از چیپست GPU Adreno 735 انجام می‌دهد. DCS همچنین ادعا کرده است که امتیاز AnTuTu برای SM8635 حدود 1.7 میلیون است.

مشخص نیست که نام بازاریابی SM8635 چه چیزی خواهد بود و زمان معرفی آن چه تاریخی است؟ اما احتمالاً در موقعیتی بین Snapdragon 8 Gen 2 و Gen 3 قرار خواهد گرفت و ممکن است به نام Snapdragon 8s Gen 2 یا Snapdragon 8 Gen 3 Lite شناخته شود.

سری جدید تراشه Snapdragon 8 Gen می تواند SD 8s Gen 2 یا Gen 3 Lite باشد!

فردی به نام Roland Quandt ادعا کرده است که یک تراشه دیگر از کوالکام وجود دارد که با SM8635 همسان است و کدی به مشخصات SM7675 دارد، که نشان‌دهنده یک SoC در سری Snapdragon 7 Gen می‌باشد. امیدواریم با اطلاعات بیشتری که در آینده افشا خواهد شد، وضعیت و موقعیت این دو تراشه روشن‌تر شود.

در این حالت پیچیدگی به وجود آمده است و طرفداران فناوری با شوق منتظر اطلاعات بیشتری هستند تا تفاوت‌ها و تشابه‌های ظریف بین این دو مدل جالب را تجزیه و تحلیل کنند. اطلاعات تکمیلی این تراشه به زودی در پلازا دیجیتال قرار می گیرذ.

تراشه Snapdragon 8 Gen با نسل جدید

تراشه Snapdragon 8 Gen نسل جدیدی از پردازنده‌های مرکزی (SoC) تولید شده توسط کمپانی Qualcomm است. این تراشه در جدیدترین نسل از سری پرچمدار تولیدات Qualcomm قرار دارد و با امکانات و قابلیت‌های برتر، جذابیت و کارایی بسیاری برای گوشی موبایل ایجاد کرده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از منابع معتبر، Snapdragon 8 Gen 4 با امتیاز بالای بیش از 3 میلیون در AnTuTu، نشان‌دهنده عملکرد قابل توجه این تراشه است.

سری جدید تراشه Snapdragon 8 Gen می تواند SD 8s Gen 2 یا Gen 3 Lite باشد!

انتظار می‌رود که این تراشه در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر امسال به طور رسمی معرفی شود. تا کنون، نام بازاریابی دقیق این تراشه (SM8635) مشخص نشده است. اما احتمالاً این تراشه در موقعیتی بین Snapdragon 8 Gen 2 و Gen 3 قرار خواهد گرفت.

زمان معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen انتظارات و شایعات

در حالی که جامعه فناوری از هیجان پر شده است، تاریخ دقیق معرفی SM8635 هنوز مشخص نیست. شایعات به سمت ماه‌های سپتامبر یا اکتبر اشاره دارند، که با الگوی عرضه‌ی کوالکام همخوانی دارد. علاقه‌مندان با شوق منتظر رونمایی این تراشه جدید از خانواده Snapdragon هستند.

سری جدید تراشه Snapdragon 8 Gen می تواند SD 8s Gen 2 یا Gen 3 Lite باشد!

نتیجه‌گیری: آینده Snapdragon منحصر به فرد

در نتیجه، سری Snapdragon 8 Gen با ظهور SM8635 همچنان توجه طرفداران فناوری را به خود جلب کرده است. واقع در موقعیت استراتژیکی میان Gen 2 و Gen 3، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد آن در حال آماده‌سازی برای بازتعریف کردن منظر گوشی‌های هوشمند است. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، دنیای فناوری با هیجان منتظر ورود به مرحله جدید پردازشگرهای موبایل است.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *