تاریخ انتشار: 11 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ مشغول فعالیت هستند که در میان آن‌ها، ایسر و ایسوس به عنوان مشهورترین برندهای فعال شناخته می‌شوند و باید گفت توانسته‌اند محصولات بی‌نظیری را طراحی و تولی کنند. زمانی که کاربران قصد خرید یک لپ تاپ جدید را داشته باشند، میان تمام مدل‌ها جستجو کرده و در نهایت محصول یک برند را برای خرید انتخاب می‌کنند که در این زمان، قطعا نام برندهای ایسوس و ایسر به عنوان دو برند فعال به گوش خواهد رسید.

در صورتی که میان دو محصول از برندهای ایسوس و ایسر، مدل‌هایی را انتخاب کرده‌اید، اما نمی‌دانید که کدام یک از آن‌ها را باید به عنوان گزینه نهایی مدنظر قرار دهید، کافی است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بررسی هر دو کمپانی و معرفی آن‌ها بتوانید نتیجه‌گیری خوبی انجام دهید.

فهرست مطالب

ایسر یا ایسوس؛ تفاوت این دو کمپانی چیست؟

ایسر یا ایسوس؛ تفاوت این دو کمپانی چیست؟

امکان دارد ایسر و ایسوس برندهای مشابهی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ به حساب آیند، اما اگر از نام آن‌ها بگذریم، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که قابل توجه است. تعیین این که کدام شرکت می‌تواند بهترین لپ تاپ را تولید کرده و روانه بازار کند، نیازمند نگاه و توجهی عمیق است. ما تفاوت‌ها را به خوبی در بخش‌های زیر بیان کرده‌ایم تا شما بتوانید با بررسی و مطالعه آن‌ها نسبت به انتخاب یک برند به عنوان برند نهایی و خرید محصولات تولید شده آن، کار ساده‌تری داشته باشید و انتخابتان هم به عنوان یک انتخاب دقیق محسوب شود.

مقایسه لپ تاپ های ایسر با ایسوس از نگاه کلی

ایسرایسوس
اهداف شرکتتولید محصولاتی مقرون به‌صرفه و با ارزش خرید بالاتمرکز بر خلاقیت و ارائه راه حل‌های نوین برای برطرف ساختن چالش کاربران آماتور تا حرفه‌ای
مناسب برایاکثر لپ تاپ‌های ایسر مناسب قشرهای مختلف از کاربران هستندکاربران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای که نیازمند سخت افزاری بالارده، اما با قیمت مناسب هستند
قیمتاکثر لپ تاپ‌های ایسر نسبت به رقبای خود خوش قیمت هستندایسوس توانسته تعادل مناسبی میان کیفیت، توان سخت افزاری و قیمت ایجاد کند
بازار هدف اصلیدانشجویان، دانش آموزان، کسب و کارها، انجام امور سبکگیمرها، طراحان و گرافیست‌ها، انجام امور سنگین
بهترین قابلیت‌هاعمر باتری به مراتب بهتر نسبت به رقبالپ تاپ‌های ایسوس از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی به مراتب بهتری برخوردارند

طراحی و کیفیت ساخت

پرسش درباره این که کدام تولیدکننده می‌تواند طراحی و کیفیت ساخت بهتری را در محصولات خود مدنظر قرار دهید، نیازمند تحلیل جامع و کامل است. هر دو کمپانی در زمینه تولید لپ تاپ توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و ظاهر محصولات آن‌ها به گونه‌ای است که توجه را به خود جلب می‌کند. البته هر کاربر سلیقه خاص خود را دارد و در این زمینه نمی‌توان چیزی را به کاربران تحمیل کرد.

به عنوان مثال، در صورتی که گیمر هستید، ایسوس به راحتی می‌تواند در کیفیت ساخت پیروز مقایسه باشد. در حالی که لپ تاپ‌های ایسوس در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسر با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند، گرافیک، صفحه نمایش و عملکرد قدرتمندتری دارند؛ این بدان معنا نیست که لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر عالی نیستند، اما شما با ایسوس می‌توانید پول دریافت کنید.

عملکرد و ویژگی‌ها

قبل از این که بخواهیم وارد بحث ویژگی‌های لپ تاپ‌های ایسر و ایسوس شویم، ابتدا باید بدانید که این دو کمپانی دستگاه‌های زیادی را با هدف‌های گوناگون عرضه کرده‌اند، اما در میان آن‌ها ایسر تمایل بیشتری به تولید لپ تاپ‌های ارزان قیمت دارد. به عنوان مثال، ایسوس لپ تاپ‌هایی را برای هنرمندان، گیمرها و مصرف استاندارد کاربران ایجاد می‌کند. لپ تاپ‌های بازی از سری ROG و TUF ایسوس دارای مشخصات قدرتمندی هستند که به سختی می‌توان آن‌ها را شکست داد. حتی لپ تاپ‌های لنوو که دارای مشخصات فنی ایده‌آلی هستند هم توانایی رقابت چندانی با لپ‌تاپ های سری راگ و گیمینگ ایسوس ندارند.

به عنوان مثال، لپ تاپ مدل ROG Strix Scar 16 2023 دارای یک پردازنده قدرتمند در Core i9-13980HX بوده که در کنار پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 به عنوان پادشاه به حساب می‌آیند. لپ تاپ‌های ایسر پردازنده و کارت‌های گرافیک قدرتمندی دارند، اما به نظر می‌رسد تمرکز آن‌ها به جای قدرتمند بودن روی قیمت‌های اقتصادی قرار گرفته است. لپ تاپ گیمینگ Predator Helios مدل 2023 دارای مشخصات خوبی است، اما باید بدانید که در مقایسه با سری لپ تاپ‌های ایسوس شانس زیادی ندارند. با این حال اختلاف قیمت یک دستگاه از برند ایسر در برابر ایسوس می‌تواند شگفت‌انگیز باشد، چرا که محصولات ایسوس دارای قیمت بسیار زیادی هستند.

برای خرید کارت گرافیک و رم کامپیوتر همراه با گارانتی از پلازادیجیتال، این صفحات را مشاهده نمایید.

قیمت و ارزش

مقایسه لپ تاپ های ایسر با ایسوس از نگاه کلی

با این که نباید ابتدا در خرید به قیمت دقت کرد، اما زمانی که قصد خرید یک لپ تاپ از برند ایسر یا ایسوس را داشته باشید، قیمت چیزی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، ممکن است شما یک لپ تاپ را که مشخصات فنی مشابهی با یکدیگر دارند، اما از دو برند متفاوت ایسوس و ایسر به حساب می‌آیند، باید بدانید که اگر قیمت دستگاه در برند ایسوس برابر با 250 دلار باشد، امکان خرید آن از سوی برند ایسر با قیمت 230 دلار فراهم خواهد بود.

پشتیبانی و گارانتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هنگام خرید لپ تاپ یا دستگاه دیجیتال مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خدمات گارانتی و پشتیبانی محصول است. خوشبختانه ایسوس و ایسر به عنوان دو برند معتبر که در بازار فناوری مشغول فعالیت هستند، توانسته‌اند خدمات مشتریان را به خوبی در سراسر جهان ارائه کنند. البته باید بدانید که این دو برند در زمینه تولید لپ تاپ از خود توانایی بسیار زیادی نشان داده‌اند و می‌توان گفت شرایط خوبی دارند. شما می‌توانید انواع محصولات از برند ایسوس و ایسر را بدون مشکل از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کرده و کار خود را به سرانجام برسانید.

عمر باتری

در صورتی که اقدام به خرید یک لپ تاپ کنید که توانایی ماندگاری شارژ بالا را نداشته باشد، قطعا دچار مشکل خواهید شد. همانطور که می‌دانید، لپ تاپ‌ها قابل حمل هستند و کسانی که لپ تاپ خریداری کنند، نیاز دارند که دستگاه را در محیط بیرون و بدون دسترسی به برق هم مورد استفاده قرار دهند. لپ تاپ‌های ایسوس دارای عمر باتری طولانی‌تر هستند و می‌توانند بهینه‌سازی انرژی را به خوبی ارائه کنند. البته لپ تاپ‌های ایسر هم چنین قابلیتی را دارند، همچنین تنظیمات مدیریت انرژی کارآمدی را ارائه می‌کنند که این مسئله اهمیت زیادی برای کاربران دارد.

پورت و اتصال

در صورتی که لوازم جانبی دارید و نگران اتصال هستید، باید بگوییم که انتخاب پورت و اتصال لپ تاپ بعدی شما می‌تواند برایتان ارزشمند باشد. خوشبختانه برای کسانی که به دنبال این دو برای استفاده روزمره هستند، باید بگوییم که پورت‌ها در هر دو مدل کاملا استاندارد هستند. گیمرها به چند پورت دیگر نیاز دارند تا بتوانند بازی‌هایی همانند GTA یا Call Of Duty را به خوبی اجرا کنند و در این زمان، خواهید دید که لپ تاپ‌های ایسوس TUF می‌توانند بهترین عملکرد را ارائه کنند. کاربران ایسوس می‌توانند به پورت Thunderbolt دسترسی داشته باشند که به آن‌ها امکان اتصال به مانیتورهای 4K را خواهد بخشید. در صورتی که نیازمند اتصال لوازم جانبی پیشرفته هستید، توصیه می‌کنیم سری TUF ایسوس را به عنوان گزینه نهایی خود مدنظر قرار دهید.

برای خرید سی پی یو همراه با گارانتی از پلازادیجیتال، این صفحه را مشاهده نمایید.

شهرت کدام برند بهتر است؟

مقایسه لپ تاپ های ایسر با ایسوس از نگاه کلی

در صورتی که تعجب می‌کنید کدام برند شهرت بیشتری دارد، این موضوع کمی می‌تواند حیرت‌انگیز باشد. ایسر و ایسوس هر دو مدت زمان زیادی است که در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ فعالیت دارند، اما ایسوس موفق شده است به دلیل کیفیت بالاتر و عملکرد برتر در میان کاربران سراسر جهان از مقبولیت بیشتری برخوردار باشد. در حالی که شهرت ایسر به دلیل لپ تاپ‌های مقرون به صرفه و در عین حال، قدرتمند است. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ ارزان قیمت‌تر را با مشخصات فین قابل اعتماد خریداری کنید، باید سراغ برند ایسر بروید و در غیر این صورت، اگر به دنبال خرید دستگاه‌های قدرتمندتر هستید که در جنس بدنه یا پردازنده‌ها بتوانند قدرت بیشتری را ارائه کنند و در عین حال، گران قیمت‌تر هم هستند، باید بگوییم که ایسوس به عنوان گزینه نهایی شناخته می‌شود.

تاریخچه ایسوس

تاریخچه ایسر

ایسوس به عنوان یک شرکت تایوانی که تولید سخت افزار کامپیوتر را در سال 1989 میلادی آغاز کرده است، شناخته می‌شود. این کمپانی با پردازنده 486 اینتل شروع به کار کرد و در نهایت با رشد خود توانست شرایط خوبی را رقم بزند. بدون تردید مادربرد، لپ تاپ و کلیه محصولات تولیدش ده از سوی برند ایسوس دارای کیفیت بسیار زیادی هستند و می‌توانند نظر کاربران را در نگاه نخست به خود جلب کنند. نکته جالب این است که ایسوس در سال 1995 میلادی به تولیدکننده مادربرد پیشرو در جهان تبدیل شد. بنابراین در صورتی که طرفدار سایر تولیدکنندگان لپ تاپ هستید، امکان دارد مادربرد ایسوس را در اختیار داشته باشید.

تاریخچه ایسر

ایسر را باید یکی دیگر از شرکت‌های تایوانی معرفی کرد، اما کمی قدیمی‌تر از ایسوس است. این شرکت در اواخر دهه 1970 میلادی شروع به کار کرد، اما تا سال 1987 میلادی به صورت رسمی شروع به ساخت سخت افزار نکرد. پس از تلاش برای تولید محصولات مبتنی بر نوآوری، موفق شد در سال 2008 میلادی شروع به ساخت رایانه‌های بازی با خط تولید Predator کند. این کمپانی را باید به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی معرفی کرد که موفق شده است ویژگی‌های خوبی را ارائه کند.

سخن آخر

هر دو کمپانی ایسوس و ایسر را باید به عنوان دو کمپانی بزرگ معرفی کرد که کاربران می‌توانند در میان محصولات تولید شده آن‌ها، انتخاب‌های خوبی داشته باشند. در صورتی که به دنبال خرید یک دستگاه گیمینگ رده بالا هستید که جدیدترین پردازنده‌ها را ارائه کند، قطعا کمپانی ایسوس و محصولات ان را باید انتخاب کنید. ایسر به عنوان یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای کاربرانی است که قصد خرید لپ تاپ‌های قدرتمند اقتصادی را دارند. در ابتدا شما باید ببینید که تا چه اندازه بودجه برای خرید خود در نظر گرفته‌اید، چرا که این مسئله می‌تواند به شما در خرید کمک ویژه‌ای کند. اگر در زمینه پرداخت مشکلی ندارید، بهتر است در میان لپ تاپ‌های ایسوس به دنبال محصول موردنظرتان باشید و در غیر این صورت، لپ تاپ‌های ایسر را انتخاب کنید که گزینه مناسبی هستند.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا ایسر توانسته لپ تاپ‌های گیمینگ تولید کند؟

ایسر در کنار سایر کمپانی‌ها توانسته لپ تاپ‌های زیادی را تولید کند و باید بگوییم که در زمینه تولید لپ تاپ‌های گیمینگ هم تلاش‌هایی را انجام داده است.

آیا لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بهتر هستند؟

ایسوس در زمینه گیم موفق شده است سری‌های مختلف را طراحی و تولید کند. بدون تردید لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس قدرت بسیار زیادی دارند و انتخاب در میان آن‌ها برای کاربران راحت‌تر است.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *