تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

موس گیمینگ از جمله لوازم جانبی مهمی است که برای هر بازیکن حرفه‌ای یا علاقمند به بازی‌های رایانه‌ای ضروری است. اما انتخاب بهترین موس گیمینگ می‌تواند یک وظیفه چالش برانگیز باشد، زیرا باید به عوامل مختلفی از جمله حسگر، طراحی، امکانات و قیمت توجه کرد. در این مقاله، به بررسی بهترین موس‌های گیمینگ در بازار ایران پرداخته و نکات مهمی را برای انتخاب و استفاده از آن‌ها بررسی خواهیم کرد.

بهترین موس گیمینگ

موس گیمینگ ریزر Viper V2 Pro

04 موس گیمینگ ریزر Viper V2 Pro

 مشخصات فنی
نوع اتصالبی‌سیم و باسیم
نوع رابطدانگل USB

USB Type-C

تعداد کلید5
محدوده دقت۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰
دقت30000 dpi
عمر باتری80 ساعت
محدوده قیمت6.5 تا 7 میلیون تومان

این موس که از نوع بی‌سیم است طراحی سبک و با کیفیتی دارد به طوری که وزن آن به حدود 58 گرم می‌رسد؛ این نوع طراحی بر روی ارگونومی و عملکرد باتری آن اثر منفی نداشته و برای انجام کارهای مختلف و گیمینگ یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آید.

این موس گیمینگ که دارای 5 کلید قابل برنامه‌ریزی است به یکی از دقیق‌ترین و با ثبات‌ترین سنسورهای موجود یعنی سنسور Focus Pro 30K Razer مجهز شده است. ریزر در طراحی کلیدهای این موس از سوئیچ‌های نوری به منظور جلوگیری از دو بار کلیک کردن استفاده کرده که در مقایسه با سوئیچ‌های مکانیکی از دوام بیشتری برخوردار هستند. موس مخصوص بازی رایزر Razer Viper V2 Pro بهترین موس گیمینگ در بازار به حساب می‌آید.

موس گیمینگ لاجیتک G502 LIGHTSPEED

05 موس گیمینگ لاجیتک G502 LIGHTSPEED

مشخصات فنی
نوع اتصالبی‌سیم و باسیم
نوع رابطدانگل USB

USB Type-C

تعداد کلید11
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت۱۰۰ – ۱۶۰۰۰
عمر باتری48 تا 60 ساعت
محدوده قیمت5.5 تا 6 میلیون تومان

این موس گیمینگ بسیار خوش‌ساخت و با کیفیت بوده و به دلیل شکل طراحی و اینکه دارای استراحتگاه برای انگشت شست است، گزینه مناسبی برای گیرش Palm یا کف دست است. با توجه به ابعاد و اندازه، این موس برای افرادی که دست‌های کوچک دارند گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

یکی از ویژگی‌های جذاب در بهترین موس گیمینگ از لاجیتک، وجود وزنه‌هایی است که کاربر می تواند با افزایش یا کاهش آن‌ها، وزن موس را بر حسب نیاز خود تنظیم کند. این موس دارای 11 کلید قابل برنامه‌ریزی است که به نورپردازی RGB با قبایلت هماهنگ شدن با محتوای در حال پخش و شخصی‌سازی از طریق نرم‌افزار مجهز شده است. برای اطلاعات بیشتر راجع به ماوس باسیم لاجیتک مدل G502 HERO به وبسایت فروشگاه پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

موس گیمینگ ریزر Naga Pro

06 موس گیمینگ ریزر Naga Pro

مشخصات فنی
نوع اتصالبی‌سیم و باسیم
نوع رابطاتصال باسیم از طریق کابل متصل USB – اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث دستگاه مقصد – اتصال بی‌سیم از طریق دانگل اختصاصی  USB
تعداد کلید20
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت20000 dpi
عمر باتری150 ساعت (ارتباط بلوتوث) – 100 ساعت (ارتباط وایرلس با دانگل)
محدوده قیمت6 تا 6.5 میلیون تومان

اگر به دنبال بهترین موس گیمینگ برای تجربه بازی‌های MMO هستید، ماوس بی سیم ریزر مدل Naga Pro از برند ریزر یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. این موس گیمینگ ماژولار بوده و دارای 20 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی است. این موس دارای سه پنل جانبی با قابلیت تعویض است که می‌توان آن‌ها با 2، 6 یا 12 کلید کناری تعویض کرد.

همه این دکمه‌ها قابلیت برنامه‌ریزی داشته و این کار را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی آن انجام داد. این موس طراحی جذاب و دوام و استحکام بالایی داشته و با وجود ماژولار بودن از ارگونومی و راحتی خوبی نیز برخوردار است؛ البته که با توجه به ابعاد بزرگ برای کاربران با دستان کوچک گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود.

موس گیمینگ ریزر Viper 8KHz

07 موس گیمینگ ریزر Viper 8KHz

مشخصات فنی
نوع اتصالباسیم
نوع رابطاتصال باسیم از طریق کابل متصل USB
تعداد کلید7
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت20000 dpi
عمر باتری150 ساعت
محدوده قیمت4 تا 4.5 میلیون تومان

در خصوص نرخ نمونه‌برداری در موس باید گفت که این عدد در موس‌های استاندارد معمولا 1000 هرتز است؛ به این معنی که هر یک میلی ثانیه محل حضور نشانگر موس به سیستم متصل به آن گزارش می‌شود. این عدد ماوس باسیم ریزر مدل Viper 8KHz به عنوان بهترین موس گیمینگ یک هشتم میلی ثانیه، یعنی 8 برابر سریع‌تر از موس‌های استاندارد است.

این ویژگی باعث شده که کاربران در زمان استفاده از این موس حس راحتی، نرم بودن و پاسخگویی بالا را به بهترین شکل تجربه کنند. این محصول دارای 7 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی است که باعث شده برای تجربه بازی‌های شوتر (FPS) یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

08 موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

مشخصات فنی
نوع اتصالدوگانه بی‌سیم و باسیم
نوع رابطدانگل USB
تعداد کلید8
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت20000 dpi
عمر باتری70 ساعت
محدوده قیمت4 تا 4.5 میلیون تومان

ماوس بی سیم ریزر مدل Viper Ultimate به همراه داک شارژ در فهرست بهترین موس گیمینگ یکی به واسطه نوع طراحی برای استفاده از دو دست مناسب بوده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

این موس گیمینگ به 8 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی مجهز شده است که از طرییق نرم‌افزار اختصاصی می‌توان ماکروها و عملکردهای هر کلید را برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی کرد.

موس گیمینگ ایسوس مدل Gladius III RGB Wireless

09 موس گیمینگ ایسوس مدل Gladius III RGB Wireless

مشخصات فنی
نوع اتصالدوگانه بی‌سیم و باسیم
نوع رابطدانگل  USB
تعداد کلید6+1
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت26000 dpi
عمر باتریبلوتوث: 85 ساعت

دانگل: 55 ساعت

محدوده قیمت3 تا 3.5 میلیون تومان

یکی از گزینه‌های جذاب در فهرست بهترین موس گیمینگ در بازار، محصولی از برند ایسوس (ASUS) با نام Gladius III است. ظاهر این موس بسیار زییبا و جذاب بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده که فقط افراد راست دست می‌توانند از آن استفاده کنند.

ارتفاع نسبتا زیاد موس باعث شده که بتوان آن را به هر شکلی به راحتی در دست گرفت. این موس دارای 6 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی است که برای شخصی‌سازی و تعیین عملکرد هر کلید و همچنین شخصی‌سازی نوپردازی RGB می‌توانید از نرم‌افزار اختصاصی آن استفاده کنید.

موس گیمینگ دیپ کول MC310

10 موس گیمینگ دیپ کول MC310

مشخصات فنی
نوع اتصالدوگانه بی‌سیم و باسیم
نوع رابطدانگل و  USB
تعداد کلید7
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت12800 dpi
عمر باتری
محدوده قیمت1.5 تا 2 میلیون تومان

یکی از ویژگی‌های جذاب این مدل از بهترین موس گیمینگ در بازار طراحی لانه‌زنبوری قیمت بالایی موس است که از تعریف کف دست جلوگیری می‌کند. این موس که دارای 7 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی از طریق نرم‌افزار اختصاصی است برای تجربه بازی‌های FPS و MOBA بهترین گزینه بتوده و کنترل فوق‌العاده‌ای را برای گیمر به ارمغان می‌آورد.

موس گیمینگ کورسیر Katar Pro XT Ultra-Light

11 موس گیمینگ کورسیر Katar Pro XT Ultra Light

مشخصات فنی
نوع اتصالباسیم
نوع رابط USB
تعداد کلید6
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰
دقت12400 dpi
عمر باتری
محدوده قیمت1 تا 1.5 میلیون تومان

این محصول در فهرست بهترین موس گمینگ در بازار ایران در رده محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه قرار می‌گیرد که از طراحی مناسب، کیفیت بالا و عملکرد خوبی برخوردار است. این موس به نورپردازی RGB مجهز شده که دارای 6 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی بوده و می‌توان آن‌ها را طریق نرم‌افزار شخصی‌سازی کرد.

موس گیمینگ ای‌دیتا XPG Primer

12 موس گیمینگ ای دیتا XPG Primer

مشخصات فنی
نوع اتصالباسیم
نوع رابط USB
تعداد کلید4
محدوده دقت400 تا 12000
دقت12000 dpi
عمر باتری
محدوده قیمت800 هزار تا 1 میلیون تومان

بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت در بازار از برند ADATA است که از سوئیچ‌های Omron بهره می‌برد و بیش از 20 میلیون کلیک دوام دارد. این موس گیمینگ مجهز به نورپردازی RGB بوده و دارای 4 کلید به همراه کلید مخصوص برای تغییر DPI است.

جمع‌بندی

با توجه به تنوع بالای محصولات گیمینگ در بازار انتخاب بهترین موس گیمینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز گیمرها، دشواری‌های زیادی به همراه دارد؛ به همین دلیل کاربران با آگاهی از بهترین مدل‌های موس گیمینگ در بازار و آشنایی با مشخصات،‌ قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

سوالات متداول

موس گیمینگ چه تفاوتی با موس عادی دارد؟

این دو نوع موس در معیارهایی مانند سنسور، دقت (DPI)، نرخ نمونه‌برداری (Polling Rate)، تعداد کلیدهای ماکرو، ارگونومی و غیره تفاوت داشته و موس‌های گیمینگ شرایط بهتری دارند.

چرا به موس مخصوص برای گیمینگ نیاز داریم؟

با توجه به اینکه گیمرها در زمان تجربه بازی‌های مختلف به واکنش‌ها و پاسخ‌های سریع و لحظه‌ای برای پیشبرد روند بازی نیاز دارند، باید از موس‌های گیمینگ استفاده کرد که از دقت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *