تاریخ انتشار: 02 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 13 دقیقه

انتخاب بین لپ‌ تاپ‌ های ایسوس و لنوو همانند تصمیم‌گیری میان دو رقیب قدرتمند در میدان تکنولوژی است. هر دو برند با تاریخچه‌ای طولانی و محصولات متنوع، به کاربران و علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی کمک می‌کنند تا بسته به نیازها و سلایق خود، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنند. اما سوال اساسی اینجاست. کدام یک می‌تواند بهترین تجربه‌ی کاربری را برای شما رقم بزند؟ در ادامه با مقایسه‌ی این دو برند معتبر، به این سوال پاسخ می‌دهیم.

 

لنوو یا ایسوس؛ کدام یک بهتر است؟

چه به دنبال خرید لپ تاپ لنوو باشید یا خرید لپ تاپ ایسوس را در نظر گرفته‌اید خواندن این مقاله کمک فراوانی در یافتن برند ایده‌آل به شما خواهد کرد. نمی‌توان با قطعیت گفت کدام مورد برای شما انتخاب بهتری است. هر لپ تاپ با هر برندی می‌تواند ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب برند، جزییات لپ تاپ را به طور کامل مطالعه کنید و بسته به نیاز خود لپ تاپ مورد نظر را انتخاب کنید.

مقایسه لپ تاپ‌ های ایسوس با لپ‌ تاپ‌ های لنوو در یک نگاه

همانطور که گفتیم، انتخاب بین لپ‌ تاپ‌ های ایسوس و لنوو به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. ایسوس با طراحی‌های مدرن، نمایشگرهای با کیفیت بالا، و سخت‌افزارهای قدرتمند، برای کاربران خلاق و گیمرها مناسب است. از طرف دیگر، لنوو با تمرکز بر دوام، کارایی و بهره‌وری در محیط‌های کاری، به ویژه در سری ThinkPad، انتخابی عالی برای حرفه‌ای‌ها و کسب‌وکارهاست. هر دو برند نوآوری‌ جذابی دارند، اما اگر به دنبال لپ‌ تاپی برای بازی و طراحی هستید، ایسوس گزینه بهتری است و اگر دوام و بهره‌وری در محیط کار برایتان مهم‌تر است، لنوو انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

معرفی برند ایسوس؛ بی‌رقیب در لپ تاپ‌ های گیمینگ

لپ تاپ‌ های گیمینگ ایسوس

کمپانی ایسوس را باید به عنوان یک شرکت فناوری تایوانی معرفی کرد که در زمینه طراحی و تولید رایانه‌های شخصی فعالیت دارد. اگر لپ تاپ را کنار بگذاریم، باید گفت این شرکت گذشته بسیار خوبی در تولید انواع سخت افزار کامپیوتر همانند مادربرد، کارت گرافیک، مانیتور و سایر موارد دارد. از طرف دیگر کمپانی ایسوس علاقه زیادی به گیمرها دارد، چرا که لپ تاپ‌ گیمینگ ایسوس قدرتمندی را تولید و روانه بازار کرده است. بیشتر لپ تاپ‌ های ایسوس به اندازه‌ای قدرتمند هستند که به راحتی می‌توانند انواع بازی‌ها را اجرا کنند.

اگر بخواهیم برخی از مزایای کمپانی ایسوس را به شما معرفی کنیم، قطعا کیفیت ساخت بالای محصولات، سابقه طولانی در سخت افزار، تولید باتری‌هایی با طول عمر بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید که باعث می‌شود نظر کاربران به محصولات این کمپانی جلب شود. در ادامه نگاهی کوتاه به تاریخچه فعالیت کمپانی لنوو خواهیم داشت.

برای خرید لپ تاپ از پلازا دیجیتال، لیست محصولات را از این صفحه مشاهده نمایید.

معرفی برند لنوو؛ لپ تاپ هایی برای هر سلیقه

لنوو یک شرکت مستقر در پکن بوده که در زمینه سخت افزار کامپیوترهای تخصص ویژه دارد. این کمپانی فعال در زمینه تولید سخت افزار و لپ تاپ را باید به عنوان یکی از فروشنده‌های پیشرو در جهان معرفی کرد که دارای بیشترین حجم تولید است. لپ تاپ‌ های لنوو به دلیل سبک بودن و کارایی بالا شهرت زیادی دارند و بیشترین محبوبیت متعلق به خط تولید لپ تاپ ThinkPad و لپ تاپ ThinkBook است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت لنوو باید به پیشتازی آن در بازارهای جهانی و تولید لپ تاپ‌ های سبک یا قابل حمل اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سبب شده لنوو در بازارهای جهانی بدرخشد، پشتیبانی فوق‌العاده‌ای بوده که توانسته با کادرهای مجرب راه‌اندازی کند. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین مواردی که یک کمپانی را مطرح خواهد کرد، پشتیبانی محصول بوده و در این زمینه لنوو توانسته شرایط ایده‌آل و خوبی را برای خود رقم بزند.

برتری‌های لپ تاپ ‌های ایسوس

در این بخش قصد داریم کار خود را با ایسوس و لپ تاپ‌ های آن آغاز کنیم تا در نهایت به لنوو برسیم. البته هر کمپانی و لپ تاپ‌ های آن را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید با نقاط قوت و ضعف هر کدام به خوبی آشنا شوید.

طراحی لپ تاپ‌ های ایسوس

طراحی لپ تاپ‌های ایسوس

کمپانی ایسوس طیف وسیعی از لپ تاپ‌ ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید کرده است، اما می‌توان گفت که تقریبا همه آن‌ها ظاهر مینیمال خاصی دارند. از روکش‌های فلزی براق گرفته تا ترکیبی از بدنه‌های تیره و صفحه کلیدهای براق که هر کدام توانسته‌اند تاثیر زیادی روی نظر مخاطبین داشته باشند. البته ایسوس زنبوک را همه کاربران به عنوان نمونه‌هایی از لپ تاپ‌ های لوکس می‌شناسند که البته قیمت مناسبی دارند. این سری از لپ تاپ‌ های ایسوس نازک و سبک هستند. از طرف دیگر، این سری از لپ تاپ‌ ها قاب کاملا نازکی دارند که تاثیر زیادی روی زیبایی محصول خواهد داشت. لپ تاپ‌ های جدیدتر ایسوس دارای ScreenPad هستند که به عنوان یک نمایشگر چند منظوره کوچک عمل خواهد کرد.

کیفیت ساخت لپ تاپ‌ های ایسوس

شما متوجه خواهید شد که ایسوس طیف وسیعی از مواد اولیه را برای تولید لپ تاپ‌ های خود مورد استفاده قرار می‌دهد، بنابراین کیفیت ساخت محصولات با یکدیگر متفاوت هستند؛ این مسئله وابسته به قیمت محصولات بوده که خب، طبیعی است. به عنوان مثال، سری زنبوک دارای شاسی آلومینیومی براق هستند که یادآور سری مک یا یک لپ تاپ مستحکم هستند. شما می‌توانید احساس کنید که این لپ تاپ‌ ها دارای وزن زیادی هستند، حتی اگر برخی از مدل‌ها بسیار نازک به نظر برسند.

از سوی دیگر، سری‌هایی همانند M509 که به عنوان یک محصول سطح پایین‌تر شناخته می‌شود، سبک‌تر هستند و تقریبا کیفیت ساخت آن‌ها هم متفاوت است. برخی از قطعه‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند که آن هم در نوع خود یک ویژگی خوب محسوب می‌شود.

عملکرد لپ تاپ‌ های ایسوس

از آن جایی که خطوط و سری‌های مختلف از لپ تاپ‌ های ایسوس را شاهد هستیم، باید گفت عملکرد هر دستگاه با دستگاه دیگر هم متفاوت است. لپ تاپ ایسوس به میزان هزینه و نوع وظایفی که انجام می‌دهید، می‌تواند عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. در حالت کلی باید گفت دستگاه‌های تولید شده از سوی این کمپانی تایوانی در تمام رده‌های قیمتی، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. به ندرت شاهد عملکرد ضعیف از دستگاه‌های ایسوس خواهیم بود و اگر هم اینطور باشد، قطعا عملکرد پایین را در دستگاه‌های سری پایین‌تر شاهد خواهیم بود.

یکی از زمینه‌هایی که ایسوس در آن به عنوان قدرت مطلق شناخته می‌شود، بازی کردن است. لپ تاپ راگ محدودیت‌های ممکن را در بازی‌های لپ تاپ دنبال می‌کنند و مدل‌هایی همانند Zephyrus G15 دارای سرعت و گرافیک عالی هستند.

نمایشگر لپ تاپ‌ های ایسوس

کمپانی ایسوس در برخی مدل‌های ارزان‌تر از نمایشگرهای بسیار خوبی استفاده می‌کند که باعث می‌شود حس خوبی به کاربران منتقل کند. ایسوس از نمایشگرهای نانو اج استفاده می‌کند که دارای حاشیه‌های بسیار نازک است. نسبت نمایشگر به بدنه بسیاری از لپ تاپ‌ های کمپانی ایسوس برابر با 95 درصد بوده و این بدان معنا است که صفحه نمایش بیشتر فضای جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با سایر برندها باید بگوییم که نمایشگرهای ایسوس، عریض‌تر از آن چیزی است که در سایر برندها مشاهده می‌کنید.

ماندگاری و دوام لپ تاپ‌ های ایسوس

لپ تاپ‌ های ایسوس از نظر دوام و طول عمر در رده بسیار خوبی قرار دارند. حتی این کمپانی تایوانی از درجه نظامی برای بیان استحکام برخی مدل‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت در ارائه لپ تاپ‌ های میان‌رده قابل اعتماد توانسته به عنوان سرآمد شرکت‌ها شناخته شود. زنبوک‌های ذکرشده کاملا قابل اعتماد و بادوام هستند و این مسئله درباره سری راگ هم صدق می‌کند. از طرف دیگر، استحکام و دوام در مدل‌های ابتدایی و میان‌رده هم شرایط خوبی دارد. به عنوان مثال، مدل‌های لپ تاپ ایسوس vivobook به صورت شگفت‌انگیزی می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

طول عمر باتری لپ تاپ‌ های ایسوس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ را باید باتری عنوان کرد که ایسوس دارای یکی از پیشروترین فناوری‌ها در این زمینه است. ایسوس به دلیل تولید دستگاه‌هایی با طول عمر بالای باتری و میزان شارژدهی خوب شناخته شده است. به عنوان مثال، برخی مدل‌ها همانند ExpertBook B9450 می‌توانند تا 16 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشند که در نوع خود بی‌نظیر است. با این حال، وقتی به مدل‌های ارزان‌تر برسیم، عمر باتری به یک نگرانی واقعی تبدیل می‌شود. برخی از مدل‌های VivoBook 15 تنها با یک بار شارژ می‌توانند برای مدت زمان 5 ساعت کار کنند.

برتری‌ های لپ تاپ‌ های Lenovo

برتری‌ های لپ تاپ لنوو

در این بخش به معرفی ویژگی‌های لپ تاپ‌ های لنوو رسیده‌ایم. در بخش قبل به معرفی ویژگی محصولات ایسوس پرداختیم و هم اکنون با مشاهده ویژگی‌های لپ تاپ‌ های لنوو می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

طراحی لپ تاپ‌ های لنوو

یکی از ویژگی‌های لپ تاپ‌ های لنوو را باید ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات عنوان کرد که در سایزها و رنگ‌های مختلف در دسترس قرار دارند. با این حال، بیشترین تنوعی که در لپ تاپ‌ های لنوو مشاهده می‌کنید، مربوط به سری IdeaPad است. سری معروف ThinkPad دارای طراحی مینیمالیستی بوده که در سال‌های گذشته به یک نماد تجاری تبدیل شده است. بد نیست بدانید لنوو موفق شده است در زمینه تولید لپ تاپ‌ های منعطف هم حرکت‌های نوآورانه زیادی انجام دهد.

کیفیت ساخت لپ تاپ‌ های لنوو

لنوو برای لپ تاپ‌های خود از انواع متریال با کیفیت و بادوام استفاده می‌کند. این لپ تاپ ها از کیفیت بسیار بالایی در ساخت برخوردارند که برای حمل بسیار مناسب است.

عملکرد لپ تاپ‌ های لنوو

لنوو همانند ایسوس طیف وسیعی از دستگاه‌ها را تولید کرده که هر کدام دارای توانمندی منحصر به فرد خود هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که لنوو محدوده متوسط تا بالا را بیشتر هدف قرار داده است. ThinkPad دسته‌بندی خاصی بوده و توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند. این گزینه برای بسیاری از شرکت‌ها بوده و در برخی مدل‌ها شاهد قرارگیری پردازنده‌های قدرتمند هستیم. لنوو در زمینه گیم موفق شده است دستگاه‌هایی را تولید و عرضه کند که در نوع خود، بی‌نظیر هستند. در حالت کلی باید گفت عملکرد هر کدام از این لپ تاپ‌ ها وابسته به میزان قیمت آن‌ها است، اما در حالت کلی باید گفت تمام دستگاه‌های کمپانی می‌توانند قدرت قابل قبولی را ارائه دهند.

نمایشگر لپ تاپ‌ های لنوو

برخلاف ایسوس که در بیشتر مدل‌ها از نمایشگرهای بدون حاشیه و نسبتاً مشابه استفاده می‌کند، لنوو تنوع بیشتری را در بازه‌های گوناگون ارائه می‌کند. مدل‌هایی همانند thinkPAd X1 Yoga Gen 4 دارای نمایشگر فوق‌العاده‌ای هستند، اما حاشیه‌های ضخیم آن به گونه‌ای شگفت‌انگیز توجه را به خود جلب می‌کند.

ماندگاری و دوام لپ تاپ‌ های لنوو

برتری‌ های لپ تاپ لنوو

لنوو از نظر دوام مشابه ایسوس است. لپ تاپ‌ های این کمپانی توانسته‌اند بیشتر تست‌ها و حتی درجه‌بندی نظامی را پشت سر بگذارند و این نشان می‌دهد کمپانی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ‌ های باکیفیت از خود توانمندی زیادی نشان داده است. برخی از لپ تاپ‌ های این کمپانی در برابر پاشیدن آب هم از خود مقاومت نشان ‌می‌دهند که این به عنوان یک ویژگی خوب شناخته می‌شود.

باتری لپ تاپ‌ های لنوو

به صورت کلی، لپ تاپ‌ های لنوو از نظر عمر، ظرفیت شارژدهی و سرعت شارژ کیفیت بسیار خوبی دارند. حتی برخی مدل‌ها می‌توانند با یک بار شارژ تا 15 ساعت شارژدهی داشته باشند. در حالت کلی باید گفت شرایط در زمینه باتری لپ تاپ‌ های لنوو در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

برای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو پلازا دیجیتال، از این صفحه بازدید نمایید.

لپ تاپ ایسوس بخریم یا لپ تاپ لنوو؟

در صورتی که قصد دارید لپ تاپ جدید خریداری کنید؛ اما میان برند ایسوس و لنوو تردید دارید، باید بگوییم هر دو کمپانی توانسته‌اند محصولات بی‌نظیری را طراحی و تولید کنند. در این مقاله سعی شد به معرفی هر دو کمپانی لنوو و ایسوس بپردازیم و ویژگی لپ تاپ‌های آن را بیان کنیم تا بتوانید نتیجه‌گیری خوبی داشته باشید. بدون تردید هر دو کمپانی دارای محصولات باکیفیتی هستند که می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، یک لپ تاپ را از این دو برند انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

سوالات متداول برای ایسوس یا لنوو

 

لپ تاپ ایسوس برای دانشجویان بهتر است یا لپ تاپ لنوو؟

اصولا دانشجویان به دنبال خرید لپ تاپی مقاوم، مقرون به‌صرفه و سبک هستند که جابه‌جایی آن راحت باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید محصولات لنوو به خصوص لپ تاپ لنوو Ideapad Slim 3 بروید.

 

برای خرید لپ تاپ گیمینگ به سراغ محصولات لنوو برویم یا ایسوس؟

در حال حاضر هر دو برند در زمینه تولید لپ تاپ گیمینگ رقابت سختی با یکدیگر دارند؛ اما ایسوس محصولات درخور توجه بیشتری را ارائه می‌کند که می‌توانند عملکرد به مراتب بهتری را در جنبه‌های مختلف سخت افزاری ارائه دهند.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *