لپ تاپ 13 اینچی هوآوی مدل MateBook 13-A

سفارشی‌سازی این محصول

اضافه کردن هارد و رَم

لپ تاپ 13 اینچی هوآوی مدل MateBook 13-A

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

ویژگی‌ها:

مدل پردازنده: Core i7
سری پردازنده: 10510U
اندازه صفحه نمایش: 13.3 اینچ
طبقه بندی: مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک
سفارشی‌سازی این محصول

اضافه کردن هارد و رَم

ارسال به سراسر ایران تهران با پیک | شهرستان با پست

پرداخت در محل فقط برای شهر تهران

مشخصات

بیشتر
سازنده پردازنده

Intel

مدل پردازنده

Core i7

سری پردازنده

10510U

فرکانس پردازنده

1.8 گیگاهرتز تا 4.9 گیگاهرتز

حافظه کش

8 مگابایت

ظرفیت حافظه ی رم

16GB

نوع و باس رم

LPDDR3 2133MHz

قابلیت ارتقای رم

ندارد

حافظه خشک(SSD)

512GB

شرکت سازنده

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

Geforce MX250 2GB GDDR5

حافظه اختصاصی گرافیک

2GB

اندازه صفحه نمایش

13.3 اینچ

نوع صفحه نمایش

WQHD (2160×1440) IPS

صفحه نمایش مات

خیر

صفحه نمایش لمسی

بله

درایو نوری

ندارد

کیبورد با نور پس زمینه

دارد

حسگر اثر انگشت

دارد

وبکم

دارد

شبکه بیسیم WiFi

دارد

بلوتوث

دارد

پورت HDMI

ندارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

پورت USB3

ندارد

پورت USB2

ندارد

پورت USB Type-C

2 عدد

نوع باتری

3Cell 45Wh

شارژدهی باتری

1 الی 3 ساعت

سیستم عامل

ندارد

طبقه بندی

مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک

اقلام همراه دستگاه

دفترچه راهنما, شارژر

نقد و بررسی

لپ تاپ MateBook 13 یکی از باریک ترین لپ تاپ  شرکت چینی هواوی می باشد که در سال 2020 رونمایی شد و یکی از ظریف ترین و سبک ترین لپ تاپ های 13 اینچی لمسی حال حاضر بازار می باشد که دارای کارت گرافیک مجزا می باشد. این لپ تاپ با الهام از لپ تاپ مک بوک شرکت اپل ساخته شده که با سخت افزار نسبتا قوی و قیمت رقابتی مناسب کسانی است که حمل و نقل زیادی با لپ تاپ خود دارند. ضخامت این دستگاه کمتر از 15mm و وزن دستگاه تنها 1.3Kg می باشد که اعدادی فوق العاده برای یک لپ تاپ 13 اینچی لمسی محسوب می شوند.

 

Huawei MateBook 13

Huawei MateBook 13

 

طراحی ظاهری:

به طور کلی سری MateBook 13 هواوی همواره بر روی سبکی و Portable بودن دستگاه تمرکز دارد و طراحی های جذاب این سری همراه با استفاده از فلز با کیفیت در ساخت این لپ تاپ ها، باعث گردیده تا در دسته بندی Ultra Book ها همواره رقیبی جدی برای دیگر شرکت های تولید کننده لپ تاپ به شمار روند و با توجه به قیمت مناسب نسبت به سایر برندها، همواره مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرند. MateBook 13 از نظر ظاهری شباهت زیادی به مک بوک ایر کمپانی اپل دارد به طوری که در نگاه اول ممکن است ان را با محصولات لوکس کمپانی اپل اشتباه بگیرید.

 

قاب پشتی لپ تاپ MateBook 13 از جنس آلومینیوم باکیفیت بسیار بالا می باشد که علاوه بر استحکام مناسب ، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است. قرار گرفتن لوگو هواوی در وسط قاب، جلوه ای ساده و در عین حال زیبا به دستگاه بخشیده است. به دلیل استفاده از فلز در قاب پشتی دستگاه در مقابل خط و خش مقاومت بالایی داشته و نگهداری از آن چندان مشکل نمی باشد. همچنین به دلیل تیره نبودن رنگ قاب اثر انگشت کمی بر روی قاب باقی می ماند. اما همین امر باعث شده مانند دیگر دستگاه هایی که دارای قاب فلزی می باشند زمانی که دستگاه به شارژ وصل می باشد اندکی احساس الکتریسیته ساکن در آن احساس خواهید کرد که قابل چشم پوشی است.

 

قسمت زیرین MateBook 13 نیز از جنس فلز با کیفیت ساخته شده است و اثر انگشت نیز بر روی این قسمت کمتر به جا می ماند. 2 اسپیکر قدرتمند این دستگاه نیز که ساخت شرکت Huawei می باشند در قسمت زیرین دستگاه قرار دارند. قاب زیرین کاملا یک دست بوده و ممکن است وقتی آن را بر روی پای خود قرار می دهید، کمی احساس لیزی و سور خوردن احساس کنید.

در قسمت داخل دستگاه نیز هواوی از جنس همان فلز قاب زیرین استفاده کرده و اثر الکتریسیته ساکن که در بالا به آن اشاره شد نیز در این بخش تا حدودی احساس می شود. طراحی قاب داخلی نیز در عین سادگی کاملا جذاب و به روز می باشد با درنظر گرفتن سایز بدنه دستگاه که 13.3 اینچ می باشد فضای بسیار مناسبی برای کار با صفحه کلید و تاچ پد و همچنین محل قرار گیری دست ها در نظر گرفته شده است. وجود فرورفتگی در جلوی این قاب باعث گردیده تا باز کردن درب لپ تاپ به سهولت صورت پذیرد.

 

صفحه کلید MateBook 13 دارای  نور پس زمینه یخی رنگ می باشد. طراحی کیبرد از نوع جزیره ای و فضای بین دکمه ها برای کارهای روزمره و تایپ مناسب است. اندازه دکمه ها استاندارد بوده، زبان صفحه کلید انگلیسی می باشد و تنها دکمه های بخش جهت ها کوچک در نظر گرفته شده اند. فضای زیر صفحه کلید نیز برای جایگیری دست بسیار مناسب بوده و فشاری به مچ ها وارد نمی گردد. کیفیت ساخت دکمه ها بسیار بالا بوده و در زمان تایپ طولانی مدت این نکته مثبت بیشتر حس میشود.

تاچ پد MateBook 13  از فن آوری چند لمسی بهره برده و دقت لمس بالایی دارد. نقطه قوت طراحی تاچ پد مربوط به جنس آن است که علاوه بر دقت بالا، احساس لیز خوردن انگشت نیز بر روی آن نخواهید داشت. تاچ پد دستگاه اندازه بسیار مناسبی دارد و با توجه به سایز کوچک دستگاه بسیار مناسب به نظر می رسد. جنس تاچ پد به گونه ایست که جای انگشتان بر خلاف بخش های دیگر لپ تاپ کمتر بر روی آن باقی می ماند.

بلندگو های دستگاه ساخت برند Huawei بوده و 2 اسپیکر که در زیر دستگاه قرار گرفته اند وظیفه تامین صدای لپ تاپ را بر عهده دارند و صدای بسیار مطلوبی را ارائه می کنند. فن آوری بکار رفته در بلندگو ها از نوع استریو و دالبی می باشد و مجهز بودن آنها به نویزگیر، صدای بسیار واضحی را به کاربر ارائه می کند. بلندی صدای بلندگو ها نیز بالا بوده و می توان از نظر صدا این لپ تاپ را یکی از باکیفیت ترین گزینه های موجود در بازار دانست.

پورت های دستگاه شامل یک پورت USB Type C و یک ورودی 3.5mm صدا در سمت چپ و یک پورت USB Type C در لبه سمت راست می باشد. به دلیل ضخامت بسیار کم و وزن پایین، این لپ تاپ از هیچ پورت دیگه بهره نمی برد و این یکی از بزرگترین نقاط ضعف این لپ تاپ خوش ساخت محسوب می شود.

 

صفحه نمایش:

صفحه نمایش لمسی 13.0” دستگاه از نوع WQHD IPS از نوع براق و رزولوشن 2160×1440 بوده و با نرخ تصویر 60Hz تصویر بسیار واضحی را به کاربر ارائه می دهد. زاویه دید صفحه نمایش 178درجه بوده و با دقت رنگ بالا تصویر بی نظیری را به کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش با بهره گیری از فن آوری Reduce Blue Color به چشم نیز کمتر آسیب می رساند. تنها نکته منفی در مورد این صفحه نمایش براق بودن آن است که ممکن است در محیط های باز و پرنور کمی انعکاس نور در آن دیده می شود، البته به دلیل شفافیت بالا و نور صفحه زیاد این نقص نیز تا حدود زیادی برطرف شده است. صفحه نمایش لمسی قادر به تشخیص لمس همزمان 10 انگشت می باشد. دقت لمس صفحه نمایش بالا بوده و نقطه ضعفی در آن دیده نمی شود.

صفحه نمایش از طریق یک لولای سراسری به بدنه متصل شده است که کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

به طور کلی لپ تاپ MateBook 13 از نظر طراحی ظاهری امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد که در نگاه اول کاملا جذب آن خواهید شد.

 

1550685637 IMG 1143007 1

 

1550685637 IMG 1143008 1

 

مشخصات فنی :

در بخش فنی لپ تاپ MateBook 13 هواوی با بهره گیری از یک پردازنده کم مصرف و در عین حال قدرتمند، حافظه رم 16GB، کارت گرافیک نیمه حرفه ای مجزا و حافظه سرعت بالای SSD انتخاب مناسبی برای مهندسان، برنامه نویسان، دانشجویان و امور گرافیکی نیمه حرفه ای می باشد.

پردازنده (CPU) :

شرکت هواوی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از کم مصرف ترین و قدرتمند ترین پردازنده های موجود شرکت Intel یعنی Core i7 10510U را انتخاب کرده است.این پردازنده که مجهز به 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه 1.8GHz  بوده، برای کلیه امور روزمره، پردازش های نسبتا سنگین،برنامه نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب می باشد.این پردازنده که از نسل دهم یا همان Comet Lake شرکت اینتل است با حافظه کش 8MB و اورکلاک 4.9GHz از قوی ترین گزینه ها برای لپ تاپ های سبک به شمار می رود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که پردازنده های نسل دهم سری U شرکت اینتل به دلیل تغییرات گسترده در معماری آنها نسبت به نسل های گذشته به مراتب قوی تر هستند با ثابت ماندن مصرف انرژی و با افزایش دو برابری تعداد هسته ها و حافظه Cache دستگاه، گزینه های ایده آلی برای کارهای نیمه سنگین محسوب می شوند قدرت این پردازشگر از یک پردازنده نسل هشتم i7 8565 و یا i5 9300H بالاتر می باشد

مموری (RAM) :

حافظه رم دستگاه 16GB LPDDR3 2133MHz می باشد مادربورد دستگاه هواوی MateBook 13 قابلیت افزایش حافظه رم را ندارد.

حافظه (Storage) :

دستگاه MateBook 13 هواوی دارای حافظه پرسرعت خشک (SSD) با ظرفیت 512GB از نوع PCIe M.2 می باشد که نمی توان آن را ارتقاء داد.

کارت گرافیک (GPU) :

کارت گرافیک بکار رفته در هواوی مدل MateBook 13 نیز از دو قسمت تشکیل شده است. کارت گرافیک اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره گیری از رم دستگاه تا سقف 8GB امور عادی گرافیکی را انجام می دهد. این کارت گرافیک مدل Intel UHD 620 می باشد. اما در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا Decicate وارد مدار می شود. این کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA Geforce و از نسل یازدهم این کارت گرافیک ها با معماری تیورینگ می باشد. حافظه گرافیکی آن 2GB از نوع MX250 GDDR5 و 64Bit می باشد. این نسل از کارت گرافیک ها نیز نسبت به نسل های قبلی که دارای معماری پاسکال بودند بسیار قوی تر شده اند، این کارت گرافیک برای کلیه امور گرافیکی 2 بعدی و بازی های نیمه حرفه ای کاملا مناسب میباشد.

باطری لپ تاپ MateBook 13:

باطری به کار رفته در لپ تاپ MateBook 13 ، از نوع لیتیوم پلیمری 41.7WHr می باشد که برای کارهای روزمره 4 الی 7ساعت شارژ دهی دستگاه را تامین می کند و با توجه به وزن دستگاه عدد بسیار قابل توجهی به حساب می آید. باطری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود.ضمنا طراحی مدار برق دستگاه به گونه ای طراحی گردیده که در صورت شارژ کامل، باطری از مدار خارج می شود تا آسیبی به باطری وارد نگردد.

سیستم خنک کننده لپ تاپ MateBook 13:

هواوی برای خنک کننده دستگاه MateBook D13 از یک فن بی صدا که در بالای مادربرد استفاده کرده، خروجی فن نیز در بالا و زیر صفحه نمایش قرار دارد بنابراین زمانی که دستگاه در حالت حداکثر توان کار می کند، در بالای صفحه کلید تا حدودی گرما را حس می کنید. فن دستگاه بی صدا بوده و در حالت High Performance کمی صدای آن در خروجی به گوش می رسد.

 

1550685637 IMG 1143005 1

 

جمع بندی:

به طور کلی لپ تاپ MateBook 13 شرکت هواوی را می توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های الترابوک لمسی با سخت افزاری قوی و وزن بسیار کم حال حاضر بازار دانست که بدون در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، مدیران، برنامه نویسان، مهندسان، تحلیل گران و … می باشد. همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن و امکاناتی از قبیل لمسی بودن قابل توجیه می باشد و با توجه به برند سازنده، سخت افزار قوی، وزن بسیار سبک (با توجه به سخت افزار) و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا کاملا معقول به نظر می رسد.

مقایسه محصولات

Huawei MateBook 13

لپ تاپ 13 اینچی هوآوی مدل MateBook 13-A

برای افزودن کالا به لیست مقایسه کلیک کنید

برای افزودن کالا به لیست مقایسه کلیک کنید

بیشتر
سازنده پردازنده

Intel

مدل پردازنده

Core i7

سری پردازنده

10510U

فرکانس پردازنده

1.8 گیگاهرتز تا 4.9 گیگاهرتز

حافظه کش

8 مگابایت

ظرفیت حافظه ی رم

16GB

نوع و باس رم

LPDDR3 2133MHz

قابلیت ارتقای رم

ندارد

حافظه خشک(SSD)

512GB

شرکت سازنده

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

Geforce MX250 2GB GDDR5

حافظه اختصاصی گرافیک

2GB

اندازه صفحه نمایش

13.3 اینچ

نوع صفحه نمایش

WQHD (2160×1440) IPS

صفحه نمایش مات

خیر

صفحه نمایش لمسی

بله

درایو نوری

ندارد

کیبورد با نور پس زمینه

دارد

حسگر اثر انگشت

دارد

وبکم

دارد

شبکه بیسیم WiFi

دارد

بلوتوث

دارد

پورت HDMI

ندارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

پورت USB3

ندارد

پورت USB2

ندارد

پورت USB Type-C

2 عدد

نوع باتری

3Cell 45Wh

شارژدهی باتری

1 الی 3 ساعت

سیستم عامل

ندارد

طبقه بندی

مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک

اقلام همراه دستگاه

دفترچه راهنما, شارژر

نظرات

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

افزودن دیدگاه

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

تحویل تهران : کمتر از ۲۴ ساعت
پیک مخصوص تهران : تحویل سه ساعته
تحویل شهرستان : یک روز بعد تحویل پست
delivery

ضمانت ویژه ۱۴ روز مهلت بازگشت


۱۸ماهه بدون ضامن (راهنمای قسطی)


ناموجود
ارسال رایگان برای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین فقط 14 ساعت و 0 دقیقه وقت داری
ناموجود