لپ تاپ 15.6 اینچی هوآوی مدل MateBook D15-B

سفارشی‌سازی این محصول

اضافه کردن هارد و رَم

لپ تاپ 15.6 اینچی هوآوی مدل MateBook D15-B

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

ویژگی‌ها:

مدل پردازنده: Ryzen 5
سری پردازنده: 3500U
اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ
طبقه بندی: مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک
سفارشی‌سازی این محصول

اضافه کردن هارد و رَم

ارسال به سراسر ایران تهران با پیک | شهرستان با پست

پرداخت در محل فقط برای شهر تهران

مشخصات

بیشتر
سازنده پردازنده

AMD

مدل پردازنده

Ryzen 5

سری پردازنده

3500U

فرکانس پردازنده

2.1 گیگاهرتز تا 3.7 گیگاهرتز

حافظه کش

4 مگابایت

ظرفیت حافظه ی رم

8GB

نوع و باس رم

DDR4 2400 MHz

قابلیت ارتقای رم

ندارد

حافظه مکانیکی(HDD)

1TB

حافظه خشک(SSD)

256GB

شرکت سازنده

AMD

مدل پردازنده گرافیکی

AMD Radeon Vega

حافظه اختصاصی گرافیک

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

نوع صفحه نمایش

(1080×FHD (1920

صفحه نمایش مات

بله

صفحه نمایش لمسی

خیر

درایو نوری

ندارد

کیبورد با نور پس زمینه

ندارد

حسگر اثر انگشت

دارد

وبکم

دارد

شبکه بیسیم WiFi

دارد

بلوتوث

دارد

پورت HDMI

دارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

پورت USB3

1 عدد

پورت USB2

2 عدد

پورت USB Type-C

1 عدد

نوع باتری

4Cell 48Wh

شارژدهی باتری

1 الی 3 ساعت

سیستم عامل

ندارد

طبقه بندی

مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک

اقلام همراه دستگاه

دفترچه راهنما, شارژر

نقد و بررسی

لپ تاپ MateBook D15 از باریک ترین لپ تاپ های شرکت چینی هواوی می باشد که در سال 2020 رونمایی شد و یکی از ظریف ترین و سبک ترین لپ تاپ های 15.6 اینچ حال حاضر بازار می باشد که دارای پردازنده Ryzen شرکت AMD می باشد. این لپ تاپ با الهام از لپ تاپ مک بوک پرو شرکت اپل ساخته شده که با سخت افزاری مناسب و قیمت رقابتی، مناسب کسانی است که حمل و نقل زیادی با لپ تاپ خود دارند. ضخامت این دستگاه کمتر از 17mm و وزن دستگاه تنها 1.62Kg می باشد که اعدادی فوق العاده برای یک لپ تاپ 15 اینچی اقتصادی ساخته شده از آلومینیوم محسوب می شوند.

 

1528129882 IMG 999825 1

 

طراحی ظاهری:

به طور کلی سری MateBook D15 هواوی همواره بر روی سبکی و Portable بودن دستگاه های سایز بزرگ تمرکز دارد و طراحی های جذاب این سری همراه با استفاده از فلز آلومینیوم با کیفیت در ساخت این لپ تاپ ها، باعث گردیده تا در دسته بندی Ultra Book ها همواره رقیبی جدی برای دیگر شرکت های تولید کننده لپ تاپ به شمار روند و با توجه به قیمت مناسب نسبت به سایر برندها، همواره مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرند. در نگاه اول این لپ تاپ را با MacBook Pro شرکت اپل اشتباه خواهید گرفت و می توان گفت که هواوی با مهندسی فوق العاده این مشخصات قدرتمند را در لپ تاپی باریک جا داده است.

 

قاب پشتی لپ تاپ MateBook D15 از جنس آلومینیوم باکیفیت بسیار بالا می باشد که علاوه بر استحکام مناسب ، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است. قرار گرفتن لوگو هواوی در وسط قاب، جلوه ای ساده و در عین حال زیبا به دستگاه بخشیده است. به دلیل استفاده از فلز در قاب پشتی دستگاه در مقابل خط و خش مقاومت بالایی داشته و نگهداری از آن چندان مشکل نمی باشد. همچنین به دلیل تیره نبودن رنگ قاب اثر انگشت کمی بر روی قاب باقی می ماند. اما همین امر باعث شده مانند دیگر دستگاه هایی که دارای قاب فلزی می باشند زمانی که دستگاه به شارژ وصل می باشد اندکی احساس الکتریسیته ساکن در آن احساس خواهید کرد که قابل چشم پوشی است.

 

قسمت زیرین MateBook D15 نیز از جنس فلز با کیفیت ساخته شده است و اثر انگشت نیز بر روی این قسمت کمتر به جا می ماند. 2 اسپیکر قدرتمند این دستگاه نیز که ساخت شرکت Huawei می باشند در قسمت زیرین دستگاه قرار دارند. قاب زیرین کاملا یک دست بوده و ممکن است وقتی آن را بر روی پای خود قرار می دهید، کمی احساس لیزی و سور خوردن احساس کنید.

در قسمت داخل دستگاه نیز هواوی از جنس همان فلز قاب زیرین استفاده کرده و اثر الکتریسیته ساکن که در بالا به آن اشاره شد نیز در این بخش تا حدودی احساس می شود. طراحی قاب داخلی نیز در عین سادگی کاملا جذاب و به روز می باشد با درنظر گرفتن سایز بدنه دستگاه که 15.6 اینچ می باشد فضای بسیار مناسبی برای کار با صفحه کلید و تاچ پد و همچنین محل قرار گیری دست ها در نظر گرفته شده است. وجود فرورفتگی در جلوی این قاب باعث گردیده تا باز کردن درب لپ تاپ به سهولت صورت پذیرد.

 

1528129882 IMG 999833 1

 

طراحی کیبرد MateBook D15 از نوع جزیره ای و فضای بین دکمه ها برای کارهای روزمره و تایپ مناسب است. اندازه دکمه ها استاندارد بوده، زبان صفحه کلید انگلیسی می باشد و تنها دکمه های بخش جهت ها کوچک در نظر گرفته شده اند. فضای زیر صفحه کلید نیز برای جایگیری دست بسیار مناسب بوده و فشاری به مچ ها وارد نمی گردد. کیفیت ساخت دکمه ها بسیار بالا بوده و در زمان تایپ طولانی مدت این نکته مثبت محسوس تر خواهد بود.

تاچ پد دستگاه از فن آوری چند لمسی بهره برده و دقت لمس بالایی دارد. نقطه قوت طراحی تاچ پد MateBook D15 مربوط به جنس آن است که علاوه بر دقت بالا، احساس لیز خوردن انگشت نیز بر روی آن نخواهید داشت. تاچ پد دستگاه اندازه بسیار مناسبی دارد و با توجه به سایز کوچک دستگاه بسیار مناسب به نظر می رسد. جنس تاچ پد به گونه ایست که جای انگشتان بر خلاف بخش های دیگر لپ تاپ کمتر بر روی آن باقی می ماند.

بلندگو های دستگاه ساخت برند Huawei بوده و 2 اسپیکر که در زیر دستگاه قرار گرفته اند وظیفه تامین صدای لپ تاپ را بر عهده دارند و صدای بسیار مطلوبی را ارائه می کنند. فن آوری بکار رفته در بلندگو ها از نوع استریو و دالبی می باشد و مجهز بودن آنها به نویزگیر، صدای بسیار واضحی را به کاربر ارائه می کند. بلندی صدای بلندگو ها نیز بالا بوده و می توان از نظر کیفیت صدا به این لپ تاپ  امتیاز بالایی داد.

پورت های دستگاه شامل یک پورت USB Type C ، یک پورت USB 3.0 و یک پورت HDMI در سمت چپ و دو پورت USB 2.0 و یک ورودی 3.5mm صدا در لبه سمت راست می باشد. به دلیل ضخامت بسیار کم و وزن پایین، این لپ تاپ ورودی شارژر دستگاه همان USB Type C می باشد.

 

صفحه نمایش:

صفحه نمایش 15.6 اینچی MateBook D15 از نوع Full HD IPS از نوع مات و رزولوشن 1920×1080 بوده و با نرخ تصویر 60Hz تصویر بسیار واضحی را به کاربر ارائه می دهد. زاویه دید صفحه نمایش 178درجه بوده و با دقت رنگ بالا تصویر بی نظیری را به کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش با بهره گیری از فن آوری Reduce Blue Color به چشم نیز کمتر آسیب می رساند. نکته مثبت در مورد این صفحه نمایش مات بودن آن است که در محیط های پور نور و روشن مشکلی در مشاهده تصویر نخواهید داشت.

صفحه نمایش از طریق یک لولای سراسری به بدنه متصل شده است و این لولا کیفیت مطلوبی دارد.

به طور کلی لپ تاپ MateBook D15 از نظر طراحی ظاهری امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد که در نگاه اول کاملا مجذوب آن خواهید شد.

 

1528129882 IMG 999835 1

 

مشخصات فنی :

در بخش فنی لپ تاپ MateBook D15 هواوی با بهره گیری از یک پردازنده کم مصرف و در عین حال نیمه حرفه ای، حافظه رم 8GB، کارت گرافیک متوسط و حافظه سرعت بالای SSD انتخاب مناسبی برای مهندسان، برنامه نویسان، دانشجویان و امور گرافیکی نیمه حرفه ای می باشد.

پردازنده (CPU) :

شرکت هواوی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از کم مصرف ترین پردازنده های موجود شرکت AMD یعنی Ryzen 5 3500U را انتخاب کرده است.این پردازنده که مجهز به 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه 2.1GHz  بوده، برای کلیه امور روزمره، پردازش های نسبتا سنگین، برنامه نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب می باشد. این پردازنده که از سری Ryzen شرکت AMD است با حافظه کش 4MB و اورکلاک 3.7GHz از مناسب ترین گزینه ها برای لپ تاپ های اقتصادی لوکس به شمار می رود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این پردازنده عملکردی مشابه پردازنده Intel Core i5 8250U دارد.

مموری (RAM) :

حافظه رم دستگاه 8GB DDR4 2400MHz  می باشد مادربورد دستگاه هواوی MateBook D15 قابلیت افزایش رم را ندارد و تنها از 8 گیگابایت حافظه ی رم داخلی پشتیبانی میکند که همین میزان رم برای طیف وسیع کاربری کفایت میکند.

حافظه (Storage) :

دستگاه MateBook D15 هواوی دارای دو حافظه خشک (SSD) با ظرفیت 256GB از نوع PCIe M.2 و حافظه HDD با ظرفیت 1TB 5400RPM می باشد که نمی توان آن را ارتقاء داد.

کارت گرافیک (GPU) :

کارت گرافیک بکار رفته در لپ تاپ MateBook D15 نیز مدل Radeon Vega 8 ساخت شرکت AMD با ظرفیت 1GB از نوع GDDR5 و 64Bit می باشد. این کارت گرافیک عملکردی مشابه گرافیک های MX110 شرکت NVIDIA دارد.

باطری لپ تاپ MateBook D15:

باطری به کار رفته در لپ تاپ MateBook D15 ، از نوع لیتیومی 42WHr می باشد که برای کارهای روزمره 2 الی 4ساعت شارژ دهی دستگاه را تامین می کند و با توجه به وزن دستگاه عدد بسیار قابل توجهی به حساب می آید. باطری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود.ضمنا مدار برق دستگاه به گونه ای طراحی گردیده که در صورت شارژ کامل، باطری از مدار خارج می شود تا آسیبی به باطری وارد نگردد.

سیستم خنک کننده لپ تاپ MateBook D15:

هواوی برای خنک کننده دستگاه MateBook D15 از یک فن بی صدا که در بالای مادربرد استفاده کرده، خروجی فن نیز در بالا و زیر صفحه نمایش قرار دارد بنابراین زمانی که دستگاه در حالت حداکثر توان کار می کند، در بالای صفحه کلید تا حدودی گرما را حس می کنید. فن دستگاه بی صدا بوده و در حالت High Performance کمی صدای آن در خروجی به گوش می رسد.

 

1528129882 IMG 999829 1

 

جمع بندی:

به طور کلی لپ تاپ MateBook D15 شرکت هواوی را می توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های الترابوک با سخت افزاری مناسب و وزن کم حال حاضر بازار دانست که پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، مدیران، برنامه نویسان، مهندسان، تحلیل گران و … می باشد. همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن و ظاحر لوکس قابل توجیه می باشد و با توجه به برند سازنده، سخت افزار قوی، وزن بسیار سبک (با توجه به سخت افزار) و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا کمی معقول به نظر می رسد.

مقایسه محصولات

1528129882 IMG 999826 1

لپ تاپ 15.6 اینچی هوآوی مدل MateBook D15-B

برای افزودن کالا به لیست مقایسه کلیک کنید

برای افزودن کالا به لیست مقایسه کلیک کنید

بیشتر
سازنده پردازنده

AMD

مدل پردازنده

Ryzen 5

سری پردازنده

3500U

فرکانس پردازنده

2.1 گیگاهرتز تا 3.7 گیگاهرتز

حافظه کش

4 مگابایت

ظرفیت حافظه ی رم

8GB

نوع و باس رم

DDR4 2400 MHz

قابلیت ارتقای رم

ندارد

حافظه مکانیکی(HDD)

1TB

حافظه خشک(SSD)

256GB

شرکت سازنده

AMD

مدل پردازنده گرافیکی

AMD Radeon Vega

حافظه اختصاصی گرافیک

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

نوع صفحه نمایش

(1080×FHD (1920

صفحه نمایش مات

بله

صفحه نمایش لمسی

خیر

درایو نوری

ندارد

کیبورد با نور پس زمینه

ندارد

حسگر اثر انگشت

دارد

وبکم

دارد

شبکه بیسیم WiFi

دارد

بلوتوث

دارد

پورت HDMI

دارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

پورت USB3

1 عدد

پورت USB2

2 عدد

پورت USB Type-C

1 عدد

نوع باتری

4Cell 48Wh

شارژدهی باتری

1 الی 3 ساعت

سیستم عامل

ندارد

طبقه بندی

مولتی مدیا, اداری،مالی،دانشجویی, باریک و سبک

اقلام همراه دستگاه

دفترچه راهنما, شارژر

نظرات

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

افزودن دیدگاه

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

تحویل تهران : کمتر از ۲۴ ساعت
پیک مخصوص تهران : تحویل سه ساعته
تحویل شهرستان : یک روز بعد تحویل پست
delivery

ضمانت ویژه ۱۴ روز مهلت بازگشت


۱۸ماهه بدون ضامن (راهنمای قسطی)


ناموجود
ارسال رایگان برای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین فقط 0 ساعت و 12 دقیقه وقت داری
ناموجود