معرفی محصول

گارانتی چیست و نمایندگی های مختلف شرکت های گارانتی

گارانتی

این روز ها در زمینه ی کالاهای دیجیتال گارانتی های بسیار زیادی وجود دارد که تفاوت بین گارانتی اصلی و تقلبی به مسئله ای پیچیده تبدیل شده است . ما در این مقاله سعی میکنیم که در زمینه ی گارانتی و سرویس های آن ها به شما کمک کنیم تا خریدی مطمئن داشته باشید .

گارانتی چیست ؟

گارانتی از ریشه ضمانت می آید و گارانتی را به عنوان ضمانت نامه هم یاد می کنند و معنای آن این است که وارد کننده آن جنس یا فروشنده در مقابل آن محصول نوعی تعهد می پذیرد و در صورت نقص ادعای خود و یا کالا مطابق میل مشتری نباشد، تمام هزینه های آن را پذیرفته و حاضر به تعمیر و تعویض آن خواهد بود.

نوع دیگری از گارانتی وجود دارد به اسم وارانتی که بیشتر افراد فکر میکنن که تفاوتی بین آن ها نیست که کاملا اشتباه است.

گارانتی را تعویض و وارانتی را تعمیر می نامند. هزینه گارانتی به عهده سازمان و هزینه وارانتی به عهده شرکت منظور است و هم چنین گارانتی برای یک دوره کوتاه مدت و وارانتی برای یک دوره بلند مدت می باشد.

چرا گارانتی ؟

این روز ها تولید کننده گان بازار کامپیوتر توجه زیادی به مبحث گارانتی دارند.

اما گروهی از فعالان بازار می‌گویند : کشوری که در تحریم به سر می‌برد و بخش عمده کالاهای دیجیتال آن از طریق قاچاق و بدون اجازه نمایندگی مرکزی وارد بازارش می‌شود، گارانتی و خدمات پس از فروش معنی ندارد!

گروهی دیگری اعتقاد دارند که مصرف‌کننده حق دارد از خدمات پس از فروش بهره‌مند شود، اقدام به راه‌اندازی مراکز خدمات پس از فروش کرده و اعتماد خریداران کالاهای دیجیتال به ویژه لپ‌تاپ را جلب کنند.

این گروه توانستند عنوان نمایندگی فروش را از برخی از تولیدکنندگان یا نمایندگی‌های مرکزی اخذ کنند و واردکنندگان برندهایی نظیر msi ، Lenovo ، acer ، asus و… شوند.

این گروه پس از مدتی توانستند به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خریداران محصولات برخی از شرکت‌های واردکننده فاقد نمایندگی نیز (اپل، سونی، اچ پی و…) تنها خدمات ارائه دهند.

شرکت های نام برده هیچکدام نمایندگی اصلی در ایران ندارند و تنها وظیفه فروشگاه های موجود ارائه دهنده ی خدمات به مشتریان این دسته از برند ها می باشند.

لپ تاپ و سایر کالا های دیجیتال را با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی ؟

بیشترین سوالی که هنگام خرید کالای دیجیتال از فروشنده ها میشود این است که آیا گارانتی کارایی دارد ؟ کدوم گارانتی بهتر است؟ خدمات گارانتی ها با یک دیگر فرق میکنند ؟

در جواب سوالات بالا باید گفت که پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتی است به دلیل اینکه تفاوت خیلی بزرگی بین کالای بدون گارانتی با کالاهای گارانتی می باشد، که در ادامه به توضیح آن می پردازیم .

چرا پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتیه ؟

شرکت های خدمات دهنده گارانتی معمولا هم وارد کننده لپ تاپ هستند و یا در گارانتی کردن محصولاتی مانند لپ تاپ مشارکت می کنند.

پس اگر جنس نامرغوبی را وارد کشور کنند و یا مشکلی داشته باشند بیشتر از همه برای خود شخص مشکل درست میشود، چون بعد از مدتی تعداد لپ تاپ های تعمیری و مرجوعی ، مشتریهای ناراضی و … زیاد شده و باعث ضرر شرکت میشود .

چرا کالای بدون گارانتی نخریم ؟

این نوع کالاها اکثرا به صورت قاچاق و بدون ضمانت وارد کشور میشوند و چون گارانتی ندارند یعنی قرار نیست فروشنده بعد از فروش کالاهایش به شما مسئولیتی داشته باشد به همین علت معمولا توصیه نمیشه.

توجه داشته باشید کالاهای قاچاق، ارزان و بدون گارانتی ، بدون ایراد و مشکل نیستند.

معرفی کلی گارانتی لپ تاپ های پر فروش

ایسوس ( ASUS )

این لپ‌تاپ‌ها در ایران دارای نمایندگی فروش هستند.یکی دیگر از این نمایندگان سازگار ارقام است که نماینده فروش شناخته شده‌ای در این زمینه سال‌هاست فعالیت می کند و همچنین شرکت‌های آواژنگ، حامی، دفتر ایسوس در ایران و… به عهده دارند. این شرکت‌ها برای لپ‌تاپ‌های این برند دو سال خدمات پس از فروش و برای آداپتور و باتری یکسال خدمات تعویض و تعمیر در نظر گرفته اند. در بین این شرکت‌ها آوات خدمات پس از فروش آنلاین برای لپ‌تاپ‌های این برند ارائه داده .

ایسر و لنوو (ACER & LENOVO)

شرکت سازگار مسئول وارد کردن این برند هم برعهده دارد. این شرکت اعلام کرده است که برای لپ‌تاپ‌هایش خدمات پس از فروش دو ساله ارائه می‌دهد. و برای لپ‌تاپ‌هایی که مدت گارانتی آنها به اتمام رسیده باشد تسهیلاتی در رابطه با زمان تعمیر و… به آن ها ارائه می‌دهد. شرکت الماس ایران هم بابت فروش لپ تاپ های این برند خدماتی یک سان مانند سازگار ارائه می دهد.

ام اس ای (MSI)

لپ‌تاپ‌های این شرکت با گارانتی شرکت ماتریکس به بازار عرضه می‌شود.

این شرکت برای لپ‌تاپ‌های این برند خدمات پس از فروش ۴۰۰ روزه و برای مینی لپ‌تاپ‌ها خدمات پس از فروش ۳۰۰ روزه ارائه می‌دهد.

همچنین شارژر و باتری و آداپتور دستگاه هم تا زمان اتمام گارانتی دستگاه تحت گارانتی است.

شرکت های ارائه دهنده گارانتی

در حال حاضر چند شرکت گارانتی کننده دست به دست هم داده اند و خدمات یکسانی را به مشتریان ارائه میدهند : یعنی شما از هر یک از این شرکت ها کالا را تحویل بگیرید ، چند شرکت وابسته هم برای خدمات پس از فروش و گارانتی پاسخگو هستند. به این مدل گارانتی ((یکپارچه)) می گویند که اسمشان هم به علت یکپارچه شدن خدماتشان است .این شرکت ها عبارتند از شرکت سازگار ، ویستا ( حامی ) و آواژنگ که معمولا دو سال لپ تاپ ها را گارانتی میکنند.

ازدیگر شرکت های معتبر میتوان به آوات ، گرین ، حامی ، مهر و الماس ایران هم اشاره کرد.

در لیست زیر گارانتی های اصلی و شرکتی به همراه آدرس و تلفن تماس مشاهده می کنید که مربوط به خدمات پس از فروش کالاهای دیجیتال ( لپ تاپ ، مانیتور ، دوربین مدار بسته و … ) می باشد که مورد تایید وزارت صنعت و معدن قرار گرفته اند :

گارانتی آوات

تلفن : ۲۴۵۶۹-۰۲۱

آدرس : خیابان شریعتی- بالاتر از سید خندان- خیابان خواجه عبدالله انصاری -نبش کوچه ششم-پلاک ۱۱۰

سایت : www.aawaat.com

 

گارانتی آواژنگ

تلفن : ۸۷۱۱ -۰۲۱

آدرس : تهران – میدان ونک – ابتدای گاندی – خیابان ۲۵ – شماره ۲۴ – ساختمان آواژنگ

سایت : www.avajang.com

 

گارانتی آونگ

تلفن : ۸۸۳۲۳۹۷۵ -۰۲۱

آدرس : تهران ، خیابان کریم خان ، خیابان سنایی ، کوچه ششم (اعرابی)، پلاک ۱۱

سایت : www.avang.ir

 

گارانتی ویستا

تلفن : ۸۷۱۲۵۰۰۰-۰۲۱

آدرس : تهران،خیابان شهید بهشتی،بین اندیشه و سهروردی،شماره ۸۵

سایت : www.vistaitd.com

 

گارانتی ایران رهجو

تلفن : ۸۳۰۰ -۰۲۱

آدرس : تهران-خیابان سمیه ، بین خیابان سپهبد قرنی و استاد نجات الهی، پلاک ۲۳۳

سایت : www.iranrahjoo.com

 

گارانتی امرتات

تلفن : ۴۲۶۱۹-۰۲۱

آدرس : تهران ،خیابان ولی عصر، تقاطع میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، طبقه دهم، واحد ۱۰۰۱

سایت : www.emertat.com

 

گارانتی سام سرویس

تلفن : ۸۲۵۵-۰۲۱

آدرس : تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، نبش خیابان دوازدهم، شماره ۳۷

سایت : www.samservice.com

 

گارانتی مادیران

تلفن : ۸۸۷۹۷۱۸۹-۰۲۱

آدرس : تهران ،خیابان ولیعصر-ایستگاه بالاتراز پارک ساعی- روبروی آژانس هواپیمایی اوج – پلاک ۲۳۹۴

سایت : service.maadiran.com

 

گارانتی سازگار

تلفن : ۸۸۷۲۱۹۱۷-۰۲۱

آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بین خیابان بهشتی و مطهری، خیابان ناهید، پلاک ۵۷

سایت : www.sazgar.com

 

گارانتی ماتریکس

تلفن : ۲۷۰۰-۰۲۱

آدرس : بلوار آفریقا، خیابان ناهید غربی، پلاک ۵۹

سایت : www.matris.co.ir

 

گارانتی مدیا پردازش

تلفن : ۴۲۹۴۰-۰۲۱

آدرس : تهران- میدان فردوسی- خیابان سپهبد قرنی- خیابان کلانتری- شماره ۴۵

سایت : mediapardazesh.com

 

گارانتی مایکروتل

تلفن : ۸۴۰۳۰-۰۲۱

آدرس : تهران – خیابان حافظ – بازار موبایل ایران – طبقه دوم – واحد ۴۱۱

سایت : www.pmtel.ir

 

گارانتی داده پرداز رایانه متین

تلفن : ۸۷۷۰۶-۰۲۱

آدرس : تهران – خیابان شهید بهشتی – بعد از سر افراز – پلاک ۳۷۶

سایت : www.matin.ir

 

گارانتی گلدیران

تلفن : ۸۴۷۳۳-۰۲۱

آدرس : تهران – میدان آرژانتین- خیابان بخارست- خیابان شانزدهم- پلاک ۱۴

سایت : www.goldiransvc.ir

 

گارانتی گرین

تلفن : ۲۹-۸۸۵۴۱۰۲۸ -۰۲۱

آدرس : تهران، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، نبش کوچه یکم، پلاک۴

سایت : www.green.ir

 

گارانتی الماس رایان ایرانیان

تلفن :  ۴۱۸۵۶ – ۰۲۱

ادرس : تهران، میدان ولیعصر، مرکز تجارت ایرانیان، طبقه دهم، واحد ۱۱

سایت : WWW.almasiran.ir

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *