تاریخ انتشار: 25 آذر 1398 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

امروزه بسیاری از دوستداران رایانه های قابل حمل (لپ تاپ ها) به دنبال بهترین مارک لپ تاپ یا بهترین لپ تاپ میگردند.این بحث کاملا مجزا است، چرا که لپ تاپ ها از لحاظ کارکرد و عملکرد، سال ساخت و ویژگی ها که هر کدام به شاخه های مختلفی منتهی میشوند. ما در ادامه قصد داریم بهترین مارک لپ تاپ برای بازی (گیمینگ)، بهترین مدل های 2019، بهترین لپ تاپ از لحاظ قیمت و…. را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

کدام مارک لپ تاپ بهتر است ؟

امروزه این گمان که “فلان برند بهترین لپ تاپ ها رو داره” کاملا بی معنی شده ! چرا که رقابت بین برند ها بسیار شدید و نزدیک به هم است. ولی با این حال تا حدودی میشود از نظر امتیاز جهانی تصمیم گرفت که کدام برند در کل بازده مناسب تری داشته. در ادامه با دسته های مختلف لپ تاپ آشنا می شویم.

بهترین لپ تاپ ها برای خرید به 2 دسته تقسیم میشوند.

دسته اول از لحاظ کارکرد که دارای زیر شاخه های گیمینگ،برنامه نویسی و تدوین ویدیو و دانشجویی

دسته ی دوم از لحاظ سال ساخت که دارای زیر شاخه های (2019) و (2018)

اول، لپ تاپ ها از نظر کارکرد :

دانشجویی :

تعریفی خیلی ساده براتون کنم، شما در نظر داشته باشید کسی که اطلاع خاصی درباره سخت افزار کامپیوتر ندارد، میخواهد لپ تاپ خریداری کند ! چطور تشخیص دهد محصول مورد نیازش کدام است ؟

خب براتون میگم که وقتی شما فقط برای وبگردی و کارای روزمره، گاهی اوقات تدوین ویدیو و گاهی اوقات هم یه بازی و سرگرمی نیاز به لپ تاپی قدرتمند نیستین ! با قیمتی مناسب میتوانید از برند های لنوو، ایسوس، اچ پی، سامسونگ و غیره خریداری و استفاده کنید. این نوع لپ تاپ ها، لپ تاپ های دانشجویی نام برده میشوند.

برنامه نویسی و تدوین ویدیو :

گاهی اوقات شما در شرکتی کار میکنید که شبانه روز با سایت نویسی، برنامه نویسی و … سروکار دارید ! در این حالت لپ تاپ هایی طراحی شده که به اسم WorkStation معروفند. این نوع لپتاپ ها اصولا دارای پردازنده با تعداد هسته های بالا هستند که در رندر کردن به سرعت پیش بروند.

گیمینگ :

و اما در آخر امروزه لپ تاپ های ابرقدرت و بسیار با کیفیتی تولید شده که طرفداران بسیاری دارند. این سری از لپ تاپ ها به لپتاپ های گیمینگ(مخصوص بازی) معروفند که دارای بازار بسیار گرم و رقابتی تنگانگ هستند.

بهترین مارک لپ تاپ برای بازی

همانطور که در بالا توضیح داده بودیم اینکه بگوییم بهترین برند در پخش بازی های رایانه ای کدام است کاملا کار دشواری است زیرا که مهم ترین چیز در پخش محتوا و ساختن آن کارت گرافیک و پردازنده است. هرچه هسته پردازنده بیشتر باشد به بازده کاری و رندر و برنامه نویسی سرعت میبخشد. و هرچه فرکانس پردازنده بالاتر باشد برای بازی های رایانه ای مستحکمتر میشود. و اما بهترین شرکت های تولید کننده لپتاپ های گیمینگ :

ASUS : ایسوس همیشه جزو محبوبترین شرکت های تولید کننده محصولات گیمینگ بوده و هست. سری ROG یا Republic Of  Gamers سری دوست داشتنی گیمرها است. زیبایی، تهجیزات قدرتمند و اما قیمتی بالا از مشخصات معروف این شرکت می باشد.shadsacsskhes

MSI : ام اس ای امروزه بسیار گرد و خاک بپا کرده با نسل جدید محصولات خود که هم قدرتمند هستند، دارای ضخامت بسیار کم و باکیفیت ساخت بالا که نظر طرفداران بازی های رایانه ای را به خود جلب کرده.

ALIENWARE : شرکت ALIENWARE تولید کننده تخصصی محصولات گیمینگ است که برای شرکت بزرگ Dell کار میکند. امروزه سری لپ تاپ های قدرتمند Alienware بسیار قدرتمند و دارای طرفداران بسیاری میباشد.

بهترین مارک لپ تاپ برای برنامه نویسی

ASUS : سری لپ تاپ های Zenbook ایسوس همیشه جزو خوش قیمت ترین لپتاپ ها مخصوص برنامه نویسی و کار بوده و هستن و کاملا پرطرفدار و بسیار سبک و پرکاربرد هستند.shadsacsskhes

Dell : سری Precision از شرکت دل قویترین لپ لپ های کار و برنامه نویسی (Workstation) را دارا است. این محصولات با استفاده از پردازنده های گرافیکی سری Quadro انویدیا و سری Xeon پردازنده مرکزی، بسیار قدرتمند در رندر و… هستند.  این سری از لب تاپ های دل پیشنهاد ما برای بهترین بازده در برنامه نویسی و Workstation است.

MSI : ام اس ای همانطور که گفتیم در سال های اخیر بسیار پرکار بوده. در کنار افتخاراتی که با سری گیمینگ GS,GE,GT کسب کرده بود، سری WS به معنی (WorkStation) دارای طراحی ای بسیاز دلربا و سخت افزاری قدرتمند است. که مخصوص محیط کاری طراحی شده و بازده خوبی بین کاربر ها داشته.

بهترین مارک لپ تاپ دانشجویی

منظور از لپ تاپ های دانشجویی، لپ تاپ هایی که دارای سخت افزاری مناسب کار های روزمره. نه چندان قوی هستند نه آنچنان ضعیف. بهترین برند برای انتخاب یک لپ تاپ خوب و خوش قیمت از نظر کاربران به شکل زیر میباشد.

Samsung : امروزه سامسونگ محبوبت بسیاری در بین کاربران دارد. در هر زمینه ای دارای موفقیت های زیادی هست. در زمینه ی لپ تاپ، سامسونگ پیشرفت های زیادی داشته.لپتاپ های سامسونگ به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب از نظر کاربران بهترین گزینه برای استفاده دانشجویی است.shasssskhes

Huawei : هوآوی در لپ تاپ های ارزان قیمت و طراحی بسیار زیبا طرفداری زیادی کسب کرده.shasskhes

برند های Dell, Hp, Lenovo هم برند هایی هستند که دارای محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

و دوم، از لحاظ سال ساخت

بهترین برند های 2019

با توجه به اینکه هر لپتاپی دارای قابلیت های خاص خودش است. و هر کدام از لپ تاپ ها برای یک کاری ساخته شده اند، نمیتوان به صورت دقیق گفت بهترین برند کدام است ! و اینکه اکثر لپ تاپ ها فقط از لحاظ طراحی و نمایشگر باهم تفاوت دارند. زیرا تمام پردازنده های لپتاپ هارا Intel یا AMD میسازند و از کارت گرافیک های AMD Radeon و NVIDIA استفاده میکنند.

ASUS : ایسوس با طراحی های جدید و منحصربه فرد در سری ROG خود گرد و خاکی به پا کرده و جزو بهترین و فعالترین برند های سال 2019 است.

MSI : در سال 2019 MSI دارای بیشترین جوایز از جمله بهترین کیفیت ساخت لپ تاپ ها را ازآن خود کرد. با ارایه ی جدید ترین سری GS,GE,GT,WT تقریبا تا اینجای کار بهترین برند سال هست.

Razer : ریزر شرکتی است که به صورت تخصصی بر روی لوازم گیمینگ کار میکند. دارای محبوبیت بسیار بالایی در بین گیمر های سر تا سر جهان است.

بهترین برند های 2018

Dell : شرکت دل همیشه جزو بهترین برند ها در لپ تاپ بوده، زیرا دارای همه نوعی لپ تاپ بوده ، از سری Alienware که مخصوص بازی های رایانه ای طراحی شده تا سری Precision از جمله بهترین لپ تاپ های برای کارای گرافیکی به شمار می آید.

Hp : پس از گذراندن سال هایی که اچ پی همیشه بهترین برند سال میشد. در سال 2018 با وجود لپ تاپ های قدرتمند Hp شرکت Lenovo  از آن پیشی گرفت.

Lenovo : Lenovo با ارایه ی ThinkPad X1 Carbon محصول  فوق العاده Lenovo تنها لپتاپی بود که در بررسی های انجام شده 5 ستاره کامل در سال گذشته ازآن خود کرد، 53 درصد از لپ تاپ های این شرکت 4 ستاره یا بالاتر را به دست آورده اند. با این حال، امتیازات پشتیبانی فنی Lenovo از سال گذشته کاهش یافته است و باعث شده در رقابت با Hp و Dell کاملا مو به مو حرکت کند.

 

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *